Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Grekland med barn?

Grekland med barn?

Är det någon som vet något resmål i Grekland som lämpar sig bra om man har med sig ett barn som kommer vara knappt ett år vid tidpunkten för resan. Vi planerar att åka någon gång i september eller början av oktober.
Innan vi fick barn har vi varit på Korfu och Samos. Här har stränderna bestått av klappersten. Jag tror det skulle vara fördelaktigt om det finns sandstrand på resmålet.
Vad säger ni som vet? Vad bör vi tänka på när vi kollar resmål? Vet någon av er något resmål som ni vill rekommendera?
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

på kreta finns det sandstränder.
Men med tanke på barnet behöver ni nog inte tänka så mycket på om det är sand eller ej eftersom han/hon troligen sover mest och inte kommer bygga så mycket sandslott.
Det är sant att det med största sannolikhet kanske inte kommer bli så många sandslott gjorda, åtminstone inte utan min hjälp
Jag tänkte mest på att det är skönare för henne att ligga på en filt i sanden än på sten, men det bästa är kanske att ha henne i en vagn...
Jag/vi har varit på Kreta många gånger och jag rekommenderar Kreta varmt! Alla greker är väldigt barnkära så det möter inga hinder. Det finns många underbara stränder på Kreta, läs resebroschyrerna så hittar du säkert en bra strand.
Kreta min älsklingsö!!!!!!!!!!!!!!!! WOW.

Annons
RHODOS e grymt!!!
har du kollat på www.kalimera.se.
Där finns mycket läsvärt om de olika öarna
Håller med Micke.. Rhodos är rena paradiset!!
Tackar för svaren!

Kalimera har jag kollat på tidigare, tack i alla fall för tipset PerAsk!

Verkligen en jättebra sida. Jag hittar dock inget sådär specifikt vad som är bra när man har barn med sig. Det är mest det jag är ute efter att få reda på.

Ni som säger Rhodos, berätta gärna lite mer!
Andreas, du skriver att Korfu hade klapperstensstränder, Jag har bara varit där en gång, och det är länge sedan, men nog hade jag sandstrand där jag var uppe i Sidaki, och på västra sidan
Vi bodde på östra sidan, i Dassia och där var det enbart klappersten. En dag åkte vi till Paleokastritsa på västsidan och där var det som du säger sandstränder... En helt annan blå färg på vattnet var det där också.
Staden Nidri på ön Lefkas i Grekland. Perfekt familjeö om man vill ha det lite lugnare. Jag har lite bilder på min hemsida. http://www.flugbajs.com
Titta under bilder och sedan resor så finner du dem i listan.

Ha en trevlig resa.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem