Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Grekland med barn?

Grekland med barn?

Är det någon som vet något resmål i Grekland som lämpar sig bra om man har med sig ett barn som kommer vara knappt ett år vid tidpunkten för resan. Vi planerar att åka någon gång i september eller början av oktober.
Innan vi fick barn har vi varit på Korfu och Samos. Här har stränderna bestått av klappersten. Jag tror det skulle vara fördelaktigt om det finns sandstrand på resmålet.
Vad säger ni som vet? Vad bör vi tänka på när vi kollar resmål? Vet någon av er något resmål som ni vill rekommendera?
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Hej Andreas!
Tips för semester med barn. Undvik stora städer och samhällen pga.alla avgaser och trafik på smala gator. På Kreta finns utmärkta ställen att bo på. Det är lätt att ha barn med till Kreta. Alla Kretensare älskar barn och barn är välkomna på restauranger och tavernor. Ett ställe jag kan rekommendera är Agia Pelagia. Beläget vid en havsvik med fin utsikt, lungt och avskilt från all trafik. Stora vägen utmed kusten på bekvämt avstånd. Skriv in namnet Agia Pelagia på sökmotorn google så får du se hur underbart där är. Många bilder mm.
Jag åker till Kreta i morgon 24/5 för 25:e gången. Hurra!!!!!

Mvh. Åke Ämting
Jag har inte varit där själv, men Skiatos har 64 fina stränder, och de är långgrunda och fina enl den uppgift som jag har fått.
Hmm... Det finns mycket att välja på. Just nu lutar det år Kreta, men man vet aldrig vad som händer...

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem