Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: TV, film och musik

Äntligen.........

Äntligen.........

Äntligen vann rätt låt
Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Men om förändringen är till det sämre, är det inte bra. Så i det här fallet är det dåligt med förändring.

Jag är ännu chockad över resultatet...

Om Eurovison Song Contest ska överleva måste i alla fall röstningsförfarandet ändras.

Rock'n'Roll 4 ever!
Vad är det för fel på röstningsförfarandet ? Är det bara PRO som skall få rösta eller?
Det är bara att gilla läget.
Som man brukar säga:

2 miljoner flugor kan inte ha fel.......ät skit!

När alla får chansen att rösta så innebär ju resultatet att majoriteten ville ha det som det blev*S*

Heja Lordi!

(jag tyckte Ryssland var superbra!
Man kan gilla olika sorts musik. )

Fibblan
Annons
Det borde vara en jury från varje land som röstar i stället. Som det är nu, är det bara trender som styr. Alla låtar oavsett musikstil ska ha samma chans att vinna. Men man måste ställa vissa grundläggande krav på musikalitet. När det varken finns melodi eller sångröst ska en låt inte kunna vinna. Detta kan innebära en katastrofal utveckling för melodifestivalen.

Om det nu är så att majoriteten ville ha det här resultatet, är det bara att beklaga. Men jag hoppas att det blir ösig rock'n'roll som vinner nästa år, i stället för seg monstermusik.

Alla får gilla den musik de vill. Jag tyckerr bara att det är konstigt att så många människor röstar på så osmakliga ljud (musik?) och dito artister.

Heja Status Quo och The Georgia Satellites !!!

Rock'n'Roll 4 ever!
Heja Fullast nu börjar det likna något här på forumet!!
Någon mer än jag gillar väl rock'n'roll också???!!!

Rock'n'Roll 4 ever!
Men allaboard70, vem är det som bestämmer vem som har sångröst och hör du inte melodin så får du ta å kolla öronen. Jag gillar rock'n'roll med. Jag lyssnar på det mesta för annars så tycker jag inte att man skall utala sig om att något är dåligt eller bra om man är så förbannat enkel spårig som många är, men det är bra att vi alla nu vet att det är du som bestämmer vem som har sångröst och inte lyssnarna. Det är tur att smaken e som baken............
VILLE BARA TALA OM FÖR ALLA SOM RÖSTADE ATT VI HADE FEL!

Hahahahahahahahahahahaha.


Det är ju aldrig rätt låt som vinner, så nästa år vinner alla låtar.
Grattis till alla bidrag i ESC 2007. Frågan är bara vilket land som skall arrangera det efter det!!!!!!
Demokratin råder naturligtvis. Men det är också så att väldigt många människor är lättpåverkade av det som plötsligt är inne. Det finska bandet har funnits i flera år utan att många brytt sig. Plötsligt får de en massa positiva recensioner i kvällstidningar och dylikt. Och trenden går inte att stoppa. För mig känns det väldigt urvattnat.

Men jag hoppas verkligen att Status Quo ställer upp för England nästa år och då ska jag rösta på dem. Då vinner ett band som kämpat i åratal och inte är någon dagslända. Det vore verkligen en seger för Eurovison Song Contest.

Ps. Jag gillar även Kizz, AC/DC, ZZ Top och andra häftiga band från olika delar av världen.

Heja Angus Young !

Rock'n'Roll 4 ever !!!
Carola blev inte helt yster av att en reporter tyckte att hon sjunger som Lordi ser ut ! he he

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem