Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

WindowsVista klar?

WindowsVista klar?

Testa om din dator är redo
för Windows Vista
www.microsoft.com/windowsvista/getready/upgradeadvisor/default.mspx



Det är lika bra att fundera om man skall köpa nytt eller kan
använda det gamla om man nu är intresserad att uppgradera
senare.
Men räkna med en del strul
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: 1 2 3 Nästa »

...Och tyvärr har man ju aldrig något riktigt val eftersom microsoft till slut mer eller mindre tvingar en att byta operativsystem genom att minska/helt sluta underhållet och uppdateringarna på de os man har nu.

Hårdvaruföretagen kommer iaf tjäna multum på de hårda kraven.

Någon som hört hur mycket utrymme installationen kommer att ta? (ökade ju ganska drastiskt med XP)
Jag tror att det kommer att dröja inan man använder Vista på företag eftersom det kostar mer en vad det ger. I både hårdvara och mjukvara.
göcke

windovs vista är ej klar men en beta 2 version för allmän nedladddning släpps antingen under denna vecka eller nästa
produkten är väl ej klar föränns i okt-nov till försäljning

prismässigt så är de väl lika som nu tror inte att de blir dyrare me vista
ja de är va jag vet / peter
Annons
länken som göcke har ovan rekomenderas ej så var försiktig att uppgradera från xp till vista utan när ovanstående version kommer gör då en ren installation på datorn alltså spara de som är viktigt å rensa datorn helt sen INNAN man installerar programmet / peter

Är jag otydlig

den länk jag gav er är en sida som ger er möjlighet att
ladda ned ett program som scanar av er dator och sedan ger er
svart på vitt på om er hårdvara klarar kraven.

Microsoft kallar den för beta version
det är ju inte så underligt.
Vista finns bara i beta stadier ännu.
och listan med godkänd hårdvara är förmodligen inte komplett.

Det är alltså ett snäpp åt rätt håll mot när XP släpptes
och många
försökte installera innan de hade kontrollerat om de hade hårdvara som det fanns drivrutiner till.

Jag gav er alltså tips om att denna sida finns just nu för dem som är nyfikna på det nya OS-et.
och vad som kan krävas av hårdvaran.

Om jag ser en svenskspråkig sida så kommer jag att tipsa om den också.

om ni sedan försöker att testa beta versionen av vista så är det upp till var och en och på egen risk.

avsikten var alltså att lägga denna länk på minnet och andra bra att ha länkar när den dagen kommer. för er som som sedan vill
gå äver till vista.
förlåt göcke
du är inte otydlig men jag gav bara lite info å rekommendationer
de e om du säger upp till var å en å göra vad de vill me windovs vista vi åter kommer när vista finns tillgängligt ha de / peter
hmm... Men är det alltså någon risk att byta till Vista??
eftersom fjälkobonde skrev ju att man skall vara "försiktig"...menade du att det bara kan strula lite med alla program och saker man har? eller menade du något annat?

Annars tycker jag, när man tittar på hemsidan, att mycket är uppdaterat sedan XP. mycket bra saker tycker jag!

Mvh johan
en fråga...
Windows Vista, är det gjort för 64-bits?
Det är inge som helst risker med länken som Göcke skickade. Den leder till ett program som man använder för att testa den dator man har nu för att se om den lever upp till de krav som kommer att ställas av Vista.
Fjällkon yrar lite. Verkar inte ens hänga med riktigt i göckes förtydligande, men det kan vi lämna där hän.

Det viktiga;
Länken leder alltså inte till någon form av uppdatering utan endast till ett program som testar prestandan på er dator.
Tack att ni hjälper mig.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem