Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Katter

Katter

Där jag bor är det många lösa katter. finns det någon som vet hur man får bort katter från sandlådor, rabbater m.m. Tycker inte om att de gör sina behov där de inte har något att göra + att de kissar på ute dynor och som alla vet luktar det inte så gott!! har provat ättika och det hjälper inte.. jag ska så frön å plantera blommor på en liten plats men det går inte när katterna gräver upp allt...

Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Ta en titt på komunala bestämmelser om husdjur, det kan
kosta för kattägarna skjortan!
600:- för bortsprunget djur som tas omhand av Akitagården,
"Göteborgsområdet" 6000:- för lös löptik!

Wilma....Usch för hundar !

Hår, hår, hår, drägel, hår, drägel, söndertuggat, drägel...enklare med att fylla vattengeväret och "pricka katt"

Kanske du ska flytta någon annan stans? för du har PROBLEM!
eller vill du passa mina Sankt Bernads? Tik 60KG Hane 94 KG!
Får alltid plocka upp efter dessa medans Chihuahua går fria.
Själv skjuter jag de med luftgevär, funkar klockrent när det gäller att skrämma bort de. Jag har själv 3 hundar och katt, orm & en sköldpadda. Jag förstår problemet du har och många kommer nu att skrika på mig för det jag sagt men jag menar inte att man står 1,5 meter därifrån när man skjuter "Kattfan".
Nu har jag inte katt längre efter en separation, men skulle jag se nån röra min katt på föreslagna sätt i denna tråd skulle jag slita armarna av personen i fråga.

Är det så störigt åk till en djuraffär och köp"Fy-spray" funkar mot nästan alla katter.

Sen undrar man ju om man ju om killen som skjuter luftgevär mot katter är riktigt normal. Är du samma kille som sköt med salthagel mot en när man pallade äpplen som yngre. Låter mer som en kraftig störning åt det våldsamma hållet.
Annons
Kozel: Bortsett från luftgevärsalternativet har ju tråden handlat om icke skadliga sätt att hålla katter borta från tomten, för att ägarna inte har vett nog att hålla katten borta från grannens sandlådor och rabatter. Om du inte vill att folk sprutar vatten på din katt, håll den inne eller på tomten.

Vi bodde tidigare grannar med folk som hade katt som till och med uppmuntrade oss att spruta vatten på deras katt om vi tyckte att den störde. Det tycker jag är hänsynsfullt av kattägaren - ett föredömme för alla med katt. Dvs ta upp frågan om det stör med katten innan grannarna får för sig att gå till drastiska motåtgärder.
detverkar var jobbigt för er att hålla djur borta från er tomt, kanske skulle fundera på att flytta till asfaltsdjungeln för att slippa allt djurliv som tyvärr kommer till. Tror att de som är kattägare tycker att katten har en rätt att vistas i naturen, som de flesta djur har som vi inte bestämmt att vi tycker att vi skall spärra in.

Stör mig extremt lite på vare sig katter eller grannungar(jämnställer de båda som husdjur). Men sen kan jag tycka att grannungarna är ganska ljudmässigt störiga och har lite problem med uppfostran oftast. Grannens katter däremot nöjer sig med att skita i buskarna.... kan faktiskt ta det.

Men tråden i stort känns som "Dagens I-landsproblem" - hjälp katter hårar ner mina utemöbler vad skall jag göra?
Har sagt åt mina katter att dom inte får gå över till grannen, men dom vill tyvärr inte lyssna...

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem