Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

Plasma tv

Plasma tv

Vem kan man lita på när man ska köpa en plasma tv som tur är har jag inte köpt någon . Hur ska man göra för att man ska få rätt tro? Dom har ju delat i tv
apparaterna i 3olika lägen A:B:C där c är sämst. Är det någon på forumet som har plasma tv? Jag tycker det är en skam att lura kunderna på detta vis.
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: 1 2 3 Nästa »

olika kvalitets lägen har du väl i alla produktsortiment.
precis som att du har olika prislägen
Håller med till 100%! Jag såg det på TV,n i går. Det är det tydligen inte många som vet om. Dom tror att dom har gjort ett fynd sen har dom kanske köpt en C. Jag tycker det är bedrägeri i allra högsta grad!
Det är sant GÖCKE, men som konsument borde man ha fått reda på detta för länge sedan! Har jag rätt eller fel?
Annons
mig veterligen så har ingen produkt vare sig det är plasma eller tft eller
eller en bil eller vad som hellst, någon märkning som talar om att den
har sämre kvalitet eller dyligt påklistrat.

Inget företag går väl ut med att sälja sin produkt , och lansera den
med att i reklamen säga, att vi tillverkar denna med 50% b-produkter osv.
eller denna bilen är gjord i blötjärn från skrot i kina. rostar som F....
mrTACO !

Jag har hållt på med affärer,sen yngre järnåldern,och det går inte att
vara 100% ärlig.Då är du ingen affärsman,så värst länge.

Man behöver inte ljuga,men man behöver inte säga hela sanningen.
Vet man att en ny modell eller system,är på gång,så kan man inte säga
till kunden.Vänta 2 månader,så får du ny modell till halva priset.Du måste
ju bli av med det du har i lager.

Nu går det ju så fort inom tekniken,att köper man en pryl,så sjunker den
i pris och funktion,på väg till bilen och bagageluckan på butikens
parkeringsplats.
Joanna det handlar om att konsumenter är snåla och dumma.
de får ingen bra plasma för under 30kkr men de tror när de köper en för 10kkr att det är top of the line.

en LCD där imot går gränsen runt 13kkr men oftast så får man ingen bra där heller under 15kkr.

Men det beror ju så klart på vad man prioriterar vill man bara ha en platt tv och skiter i bildkvalite ja då kan man komma undan riktigt billigt men tv:n kommer inte vara bättre än en vanlig CRT. Eller sämre eftersom det kan vara en förra årets modell som har problem med eftersläpningar i panelen.
Jag misstänkte det leiake att du var en försäljare i bakgrunden!! så du menar
att man ska lura folk i parti och minut?Vi kosumenter ställer högre krav nu mot förut!Rob Hur vet du vilken lcd skärm du får i handeln? det är det jag anmärker
på! du vet ju inte om du får en a,b.c eller hur hur ska man få reda på det?
Du måste vara branchkunnig,annars är man torsken,på allt.Tyvärr!!

Jag min idiot,gick och köpte en läslampa,som när jag skulle släcka den
var så het,så jag brände mig.Belysning var inte min branch.

I min järnaffär,köpte jag vattenrenare.Hittade dagen därpå,en exakt
likadan i en supermarket 400:- billigare.Men då tog f-n tag i mig,och gick
in i järnaffären.En minut senare var jag 400:- rikare.

Järnhandlaren var religiös,och medlem i friförsamling.Nu död,men inte på
grund av mig.He,he
Men oj. mrTACO. Vilken branch försöker inte bli av med lager innan en ny serie kommer. Om butiker och affärer inte kan detta så finns det inga kvar om något år. Man kan inte bara leta kr och ören och hoppas att man gör ett klipp. Har du aldrig handlat på Julrean eller kollat på pricerunner. Hmm Kan tänka mej att de nya nätbolagen aldrig säljer ut de gamla före en ny. Du kan säkert köpa ett 16MB USB minne för 800:- de har ju många kvar.

A,B,C finns ingen direkt märkning. Enda märkningen som du kan se är i Serienummret på en A produkt. Ingen annan vill ju skylta med detta annars. Och även om du hittar en produkt med A i. Så garanterar det inte att detta är den som är bäst. Precis som CRT bildrör varit de senaste decenier. Enklast är att se på priset. Kolla efter de senaste modellerna, som 42" plasma. Billigt är 10k-15k dyrt är 25k - 35k sen av en händelse finns det en mellangrupp.

Enda som är sant är när produktionsvolymerna ökar så minskar felaktiheterna. Om något år finns det nog bara två grupper kvar. Och ytterlgare några år bara en. Precis som data-LCD skärmar i storlek 17" för 5 år sedan.

Hoppas du fick lite tips.

"Handla i stan om du vill att den affären ska vara kvar"

/Micke
leiake Man kan inte vara branchkunnig på allt!! Hur skulle det se ut i samhället? Ta till ex som i min branch flyg industrin skulle vi köra med sekunda saker så vore vi inte kvar länge i branchen!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem