Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: TV, film och musik

Plasma tv

Plasma tv

Vem kan man lita på när man ska köpa en plasma tv som tur är har jag inte köpt någon . Hur ska man göra för att man ska få rätt tro? Dom har ju delat i tv
apparaterna i 3olika lägen A:B:C där c är sämst. Är det någon på forumet som har plasma tv? Jag tycker det är en skam att lura kunderna på detta vis.
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Hidden

Förstår jag dig rätt,så menar du att man skall gynna din lokala handlare.
Då blir man (minst) lurad.

Detta har jag propagerat i åtskilliga inlägg,men folk åker till dessa jättar,
och blir lurade.Nu sist var det väl SIBA.Där måste man taga en nummerlapp
för att köpa en TV för 35.000:-.Vi är så knäpp.så det växer hår i öronen.
Hidden jag letar inte kronor och ören! det jag vill säga är att om jag köper en kvalitets vara så får det kosta men köper jag en dyr plasma tv så vill jag att den ska hålla vad den lovar det måste du hidden hålla med om?
Men du säljer väl inte flygplan,till Svensson.Samtidigt medföljer väl ett
serviceavtal,kopplat till affären.

Men det finns säkert flygplan,som inte håller måttet.
Vårat JAS,verkar inte vara så lättsålt.
Annons
mrTACO

Om du köper en TV,från Asien,så blir du inte lurad.Dom är måna om sitt
rykte.Titta på bilbranchen.Dom knäcker allt och alla med sina kvalitets-
produkter.Lyd mitt råd,så blir du nöjd.Jag lovar. He,he
leiake ! Som du kanske vet så fins det andra flygplan en gripen?
gå in på eller sök volvoaero corporation så får du en liten över blick med vad jag arbetar med för motorer vi är värds ledande inom branchen.
mrTACO

För att göra dig riktigt yr i mössan,föreslår jag denna sida,som är grym.

www.minhembio.com Skriv Samsung i sökrutan,jag tror den är bäst!!
Ja samsung har bästa LCD aparaterna och när det kommer till plasma så är det pioneer. Och nej då går det inte att snåla och köpa 1 år gamla varor det ska alltid vara det senaste då får man bra paneler förutsatt att man betalar.

Vart har du fått att det ska finnas A,B och C paneler ifrån?

Det jag vet är att det finns olika generationer av paneler och olika typer. Och helt självklart är äldre paneler sämre det är en äldre generation.
jo mrTACO det ska jag tala om.
Jag gör något så förnuligt så jag läser vilken panel min LCD-tv hade innan jag köpte den.

En model har inte olika paneler, en modell tillverkas med typ av panel inte olika, för då skulle det bli en ny modell.
Här skriver man bland annat om A- och B-paneler...
http://www.hifiklubben.com/SE/Nyheter/Artikel/1669.htm
Nu hitta jag en tråd med några som verkar veta vad det handlar om.

http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/2/155075.html

och det verkar vara som jag trodde från början ju billigare panel desto sämre kvalité. Så det är bara o plocka fram stora plånboken.

Då har A,b och C inget o göra med bildkvalité eftersom den tv som visas på bild där på HiFi klubben har stora problem med eftersläpningar från storlekt 26" och uppåt, sen är den ju åxå gammal så det är kanske inte så konstigt typ 3 generationer bak i tiden.

Så då kan man säkert dela upp det så här
A = Dyr men den är till 99% säkerhet hel när den kommer hem.
B = Billigare kampanj vara den funkar säkert bra men ja du betala ju mindre då får du sämre kvalité.
C = Du betala inget då ska du heller inte ha någon kvalité den är säkert paj när du får hem den men du får stå för returfrakten så vi tjänar pengar på dig endå.

Det tror jag är en bra sammanfattning, Billigt = med sämre panel, dyrt = bra panel.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem