Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Samhall

Samhall

Hej!

Känner du nån som har eller jobbar på Samhall..be dom söka sig därifrån fort som f-n för hela stället verkar klappa ihop snart!!!

Ha en bra dag!
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Bubben ; vet inte vad du får detta ifrån?
det verkar i mina ögon vara en lokal företeelse isåfall.
Samhall arbetar för att ge personer med funktionshinder en starkare ställning på arbetsmarknaden. Att denna verksamhet ändrar karaktär genom åren är ju inte unikt. Mycket av vad som händer styrs ju genom vad som händer på den privata sidan. och att det inte sker förändringar på samhall vore ju konstigt.
http://www.samhall.se/
Var kan man idag ladda ned MP3 musik gratis?
Peder....vad har det med Samhall att göra? Men ladda ner kan du göra på Direct Connect
Annons
Vad är Samhall. Är det bra att ha eller dåligt
Visst har Samhall en funktion att fylla, men tyvärr går det
ofta ut över den privata sektorn eftersom de ej konkurerar på lika villkor.

Det är ju dock ännu sämtre då kommunala tjänstemän arbetar på sin fritid med exempelvis ritningsarbete för halva summan som de som har detta som yrke. Detta är verkiligen illojal konkurrens.
Uffe ; konkurans i din mening går ju inte att jämföra i alla lägen. framför allt om handikapet är ett hinder i arbetet.

Om en kommunala tjänsteman arbetar på sin fritid har den personen dubbelt förvärvsarbete om den personen skattar för det. Det kan ej vara fel.
Men skattar den personen inte för det han/hon tar betalt för så är det svartjobb och det behöver man inte vara kommunal tjänsteman för att göra.
Men gör man samma job på sitt kommunala job eller privata job på sin fritid så är det illojalt mot sitt ordinarie job och kan rendera i uppsägnig.
Hej igen!

Nu när Samhall är en skyddad verkstad från årsskiftet verkar det var kört för alla dom som egentligen skulle kunna ta sig ifrån Samhall men aldrig mera får chansen eftersom dom numera är stämplade...
Bubben , varför måla allt i svart. söka jobb får man göra på egen hand.
jag kan inte kalla det utvecklande arbete att sitta och packa saker i plast påsar, till skilnad från det metall arbete vi hade innan. Bubben har rätt det går helvete, för jag anser inte att det är mäniskovärdigt
Om jag van miljoner skulle jag starta tungsta
företag för handikappade dem får jobb/sysselsättning
deras drömmar skall vara på rikigt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem