Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Windows XP

Windows XP

Hej!
Mitt modem använder COM 3 porten för att ta sig ut till telefonledningen. Nu har dessvärre alla COM-portarna försvunnit på min dator med Windows XP. Av misstag installerade jag härom dagen någon typ av dialer, och därefter hittar jag inte COM-portarna i hårdvaruhanteraren. Systemåterställaren fungerar inte. Kan heller inte installera någon COM-port manuellt som sedan fungerar. Har ett uppdaterat antivirusprogram + brandvägg, hittar inget! När jag försöker komma ut på nätet via modemet finns ingen kopplingston.
Vad kan detta bero på? Måste jag göra en "System-recovery" körning?
Tack på förhand!
Buster
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Här kanske du kan få tips hur du tar bort detta
http://www.kephyr.com/spywarescanner/library/stardialer/index.phtml
som vanligt registerhack så var försiktig.
mvh /Göcke
Det ser ut som om du skall kunna använda dig av adaware som finns att tanka hem här från IS. under downloads.
kom igen är du en apa eller?
Annons
Hmm ok..troligtvis en trojan..men om du vet i vilken mapp den befinner sig i å inget progg som hittar den så gå in på felsäkert läge å plocka bort den..såna här prylar lägger sig ofta i mappar som system 32 i windows... det gjorde min. .gick då in ifelsäkert läge å tog bort den..tyvääär så hade den redan förstört mycket för mig så ja fick till slut göra en ominstallation med formattering...har funkat felfritt sen dess kör fotfarande regelbundna scans me adaware å ett trojprogg..har även sywareblaster som förhindrar att ny skit kommer in...funkar smäck.
Hej! Nu har jag hittat något som inte står rätt till. COM-portarna är som sagt försvunna, men under "Nätverkskort" i enhetshanteraren har det lagts till följande:

Parallellport (direkt)
WAN-Miniport (IP)
WAN-Miniport (L2TP)
WAN-Miniport (PPPOE)
WAN-Miniport (PPTP)

...och så finns där mitt nätverkskort, precis som tidigare.

Har provat deinstallera dessa WAN-Miniportar, men det går inte utan jag får meddelandet att dessa eventuellt behövs för att starta systemet. Har även provat i felsäkert läge, utan framgång. Har i alla fall deaktiverat dem. Någon som vet hur jag blir av med dessa?
Tack för hjälpen! / Buster
Kan det vara så att det i BIOS har aktiverats att använda Infrared (IR) så det är det som ställer till det.? Har sett nåt sånt i bios. Kan vara värt att kolla, om det finns så kan du kanske avaktivera IR där.

Buster; här är en länk till som du kanske kan ha nytta av.
http://www.spyany.com/program/article_spy_rm_Stardialer.html
sedan kanske det kan ge en vink om vad som håller igång det hela med att kolla villka proc som körs.
hejsan.har du kört systemåtertsällning? testa det men kolla sen så inte sysåterställning har spart viruset/trojanen. funkar det inte finns ett reparationsverktyg i XP-cd.n.
annars kanske du ka n testa att resna allt under nätverksanslutningar o sen lägga in modemuppkopplingen från början?
Buster ; hur går det? har du lyckats att lösa ditt problem?
Hej! Sparade alla mina filer och körde en nyinstallation efter att ha tömt maskinen helt. Nu fungerar allt igen. Vet inte vad som var felet, men en positiv bieffekt är att min dator är betydligt snabbare nu.
Tack för hjälpen.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem