Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Användarnamn

Användarnamn

Har en fråga HUR kom ni på era avändarnamn.Själv försökte jag med en massa namn alla var upptagna,så jag tog ena hundens namn.
Antal svar på detta inlägg: 50
Sidor: «1 2 3 4 5

Fråga till fjälkobonde:

Vart fick du tag i det namnet? Det är inget fel på namnet utan låter bara intressant!
en liten avstickare på detta ämne gjordes i tråden
http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=40298

men ni kan väl fortsätta att fylla i här, Tack!
Mitt namn är de 2 första bokstäverna i mina barns namn. Brukar använda det som användarnamn
Annons
Jag tog mitt namn med en omblandning i stavelserna av mitt smeknamn.
Då min farfar och min pappa samt jag varit skomakare, har jag alltid fått heta "skomis". Kunde ju andvänt det, men varför direkt avslöja sig..
Huckleberry tog jag efter Huckleberry Finn, karaktären från Mark Twains bok. Kan inte säga att jag känner igen mig i honom till person men jag gillar namnet :)
Mitt användanamn fick jag av min halvfar när han tyckte att jag skulle omdana hela samhället och var lite av en samhällsomstörtare!

Då började han kalla mig Bobrikov som var någon finsk generalguvenör tydligen!

Efter ett tag blev det en blandning mellan gubben och bobrikov och då blev det bubben!

Namnet kommer av någon som heter Nikolaj Bobrikov tror jag...

Om någon vet något mera om denne bobrikov är jag idel öra!

Se länk nedan:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nikolaj_Bobrikov
Hoppas nån kommer hitta nåt kul med bobrikov!

Det skulle ju vara ganska kul att få reda på historien faktiskt!

Hundens namn är alltid gångbart det använder jag. Har använt kattens också men det är en honkatt så då kan det bli "missförstånd"
Phridan...
Om man nu är döpt till Frida... och nicket "Frida" alltid är upptaget, så blev det givet att pröva med "ph" stavning, alltså Phrida, sen vart den sista bokstaven kommer ifrån, det kan jag tyvärr ej svara på..
Men nicket uttalas alltså självklart "Fridan"

Bättre är så blev det inte.. :)

Sida:
« 3 4 5


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem