Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Varför bor ni där ni bor

Varför bor ni där ni bor

Genom mina många resor genom Sverige,har jag funderat varför
människor bor där dom bor.Vad är det som gör att man blir sittande
exempelvis på ett ålderdomshem i Åmål,där man bott i hela sitt liv.

Rätt som man kör, så ligger det ett hus, mitt ute på en äng. Hur
tror ni det har hamnat just där.Jag har aldrig fattat det, men någon
kanske har en förklaring.

Många flyttade till USA,men när döden närmade sig,så kom dom hem
till lilla Sverige,fast det i deras brev hem,var så fantastiskt bra i USA.

Skulle vara trevligt om någon,vågade berätta,lite kortfattat,varför
det blev som det blev.

Jag själv,kommer med mitt livsöde,men det är så mycket,och
tillkrånglat så jag måste ha extra betänketid,och gallra bort det
värsta.He, he.
Antal svar på detta inlägg: 39
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Något som nog alla, väntar på är, Göcke`s livsöde.Men då får vi
nog hänga honom, upp och ner i veckor,innan vi får hans öde
redogjort.He,he Eller........?????

Ni som eventuellt, ställer upp, gör det kortfattat,annars blir det
för tradigt.
Hej
Jag bor ute på en äng, men träd runt mej, mkt skönt o billigt.....men ibland vill man ha lite omväxling då sticker man till tirolen 5-6 veckor och vandrar i BERGEN sen är det skönt att komma hem till landet i Sverige, mörkt o regnigt, älgjakt m.m, jul o mys.
Man behöver inte bo i stan, det finns mycket att göra på landet och inte en takterass i Stockholm med grillmöjligheter för 100.000 tals kronor för att inte tala om månadshyran!!!!!!
Nu ska vi se om sidan räcker till!!

Jag bor där jag bor för jag trivs där jag bor!!
Det var det hela!!
Annons
Jag bor i en villa som är betald kan inte bo billigare. Huset har min man ärvt se har han skrivit över huset på mej den dumme fan.Så han ska passa sej så han inte åker ut.När jag blir äldre ska jag sälja huset och dra med alla pengarna till ett land där man inte blir utlämnad till Sverige.(jag bara skojade) Wilma
Jag bor i Göteborg av födsel och ohejdad vana.
/B
Jamen, Wilma då!!
Joanna Jag är lite små ilsken idag.Då rammlar det fula saker ur min mun
Jag bor i ett hyreshus som står vid en gata som ligger i en stad med många parker. Att jag bor här är för att jag alltid har bott här för utom de 6 första månader av mitt liv.
Trivs här o det finns ingen anledning att bo någon annanstans.

Många flyttade till USA där ibland min mormors pappa men han blev överkörd o dog innan resten av familjen hann följa efter. Så de blev kvar i Findland. Min mamma kom hit till Sverige under andra världskriget.
En morbror till mej flyttade till Amerikat!! Det var meningen att min mamma skulle följt med, tänk....då hade jag inte suttit här och skrattat, då hade jag gått omkring på gatorna med lila hår!! Det har ju alla amerikanska tanter. Men då kanske jag hade bott i en flott villa med pool!! Nu får jag nöja mej med ett litet radhus i Norrköping och bada i badkaret. Här finns också gator och träd!! Och parker finns det också! Flera stycken vill jag lova! Jag har bott i det här område i snart 30 år, och här ska jag stanna tills det är dax för hemmet!
Vi bor 7 km utanför Mjölby. På en stor mjölkgård. Här finns det 500 mjölkkossor. Här bor vi för vi har ca 50 meter till en ganska stor sjö och läget är underbart. Sambon har fri möjlighet att träna Enduro på markerna.
Men vi har stora funderingar att flytta så småningom till västkusten eller lite mer nedåt.

Vi får se hur det blir.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem