Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Varför bor ni där ni bor

Varför bor ni där ni bor

Genom mina många resor genom Sverige,har jag funderat varför
människor bor där dom bor.Vad är det som gör att man blir sittande
exempelvis på ett ålderdomshem i Åmål,där man bott i hela sitt liv.

Rätt som man kör, så ligger det ett hus, mitt ute på en äng. Hur
tror ni det har hamnat just där.Jag har aldrig fattat det, men någon
kanske har en förklaring.

Många flyttade till USA,men när döden närmade sig,så kom dom hem
till lilla Sverige,fast det i deras brev hem,var så fantastiskt bra i USA.

Skulle vara trevligt om någon,vågade berätta,lite kortfattat,varför
det blev som det blev.

Jag själv,kommer med mitt livsöde,men det är så mycket,och
tillkrånglat så jag måste ha extra betänketid,och gallra bort det
värsta.He, he.
Antal svar på detta inlägg: 39
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Jag bor....

Uppenbarligen i närheten av Telamundo ?

Jag har 300m till havet, 3 minuter till golfbanan, 1 minut till dagis och någonstans runt 30 minuter till Göteborg. Ser och doftar västkusten så snart jag går utanför dörren. Bor i ett hus, i ett mindre område, med "lagom" med trafik för barnens skull. Kan inte bli bättre! Varför ?
För att det var här jag växte upp och jag inte kan tänka mig ett bättre ställe att bo på!

// X
Idag är jag snäll. Bor 20min från Stockholm Här finns skärgård grönområden.Jag kan gå naken ut på tomten om jag vill,ingen ser.en idyll förutom att dom slår sönder busskurer varje helg,slår mer folk vid pendeln.Och lite annat småt och gott.Annars är det lugnt/Wilma
Xenix: Japp, bor några mil söder bara, mitt i VBG
Annons
Jag har planer på att flytta till Lidköping.Ett område som heter
Stenhammar.Har varit i kollat flera gånger,och är väldigt på bettet.
Finner staden,mycket trivsam,och vänlig,med lugnt tempo.

Nu undrar jag om någon på IS,känner till staden och detta område,
och kan tipsa mig om ,hur det verkligen är.

Tack på förhand!
Wilma, det var skönt att höra att du är gladare idag. Fast man har rätt att vara arg som ett bi ibland!
Telamundo....
Inte så illa! Bor väster om KBA. Rakt ut mot havet, efter att ha besiktigat VBG vid ett flertal tillfällen så kan jag inte annat än hålla med om att det är ett trevligt ställe att bo på!

// X
Jag bor här jag bor p.g.a. ett mord som skedde i Umeå för drygt 20 år sedan.
Jag behövde en lägenhet snabbt efter skilsmässa och dårarna som slog ihjäl en person vid ett rån blev vräkta från lägenheten för efterfesten till mordet blev lite våldsam. Lägenheten slogs sönder, möbler kastades ut genom fönster mm.
Därför blev det en lägenhet ledig och efter fullständig renovering av lägenheten fick jag tillgång till den. Jag kallade den då skämtsamt för mördarkulan.
Jag har bytt lägenhet två gånger sedan dess men bor kvar i samma kvarter.
En av fördelarna med detta betonggetto som byggdes på 70-talet är att det finns mycket invandrare, en hel del stimmande studenter med stor omflyttning som följd. Med andra ord, ett område med låg status enl. de normer som finns.
Man ska vara rädd om områdets dåliga rykte brukar jag säga, det håller ju hyrorna nere vet ja. Vi som bor här vet ju att det inte är nåt fel på vare sig invandrare eller studenter. Njaaa….. studenter älskar jag kanske inte efter en festnatt då jag hållit vaken men, tjaa.. ..
Jä bor i värmland å där ä dä gött å leve. döttra liker sä itte för vi bor på lansbygda. ho ä sjöttan år å dä ä 5 mil te närmste sta som ä Arvika. Just nu regner dä og jä setter mä hösera på å drekker kaffe
Jä bodde i Karlstad inna jä träffe göbben å flötte te västre värmland
Tyckare, Vad är hösera??

svenkalle, hade dom efterfest när dom hade slagit ihjäl i person, hua mej!!
Tur jag bor där jag bor!! Mej veterligen har dom inte slagit ihjäl nån här.
Bosse
-------------------------------------------------------------------------
200
6-06-26 19:03 "Jag bor i Göteborg av födsel och ohejdad vana. " . skrev Bosse.
Ja.men Bosse, det är väl inte ditt fel. Skyll på morsan din.'
Själv bor jag på en kobbe i Östersjön (Åland) och på vinter åker vi ner en bit söderut, till Ålands varma södra skärgård. d.v.s kanarieholmarna

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem