Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Ålderdomshem

Ålderdomshem

Det talas ju väldigt mycket om,hur dåligt det är för dom gamla.
Min mor är snart 90,och vårdas på särskilt boende.Där är det
tvärt om.Alldeles för bra,men dom gamla är dåliga. Huga mig.

Ni undrar jag om detta,som skrivs i media,är korrekt.Är det några
som har sina anhöriga i vården,som missköts.

Hör av er om ,för jag, och även andra är nog intresserade,eftersom
medelåldern ökar på IS. He, he

En trubadur brukade sjunga på ett hem,där dom var dåliga.
När han hade avslutat,sin repetoar,så hoppades han att patienterna skulle bli bättre,till nästa gång han kom.Vet ni vad dom
svarade.

-Tack detsamma!!!
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

leiake!
Man ska inte måla fan på väggen men jag tror jag håller med dej. Nu har ju jag ett tag kvar tills jag kan säga att jag e gammal, just nu e jag i övre tonåren *s*näe vars....det kallas väl medelåldern *hurmf*
Du kommer att överleva oss alla här inne tror jag... ...för en och annan kommer väl att trilla av pinn p.g.a hjärnblödning eller en lätt hjärtatack när dom retar sej på dina inlägg
Tintin
leiake!
Kul att du tar upp ett ämne som jag tror att jag kan lite om! Jag har arbetat inom äldreomsorg i snart 30 år och varit med om att kommunerna har tagit över det mesta inom sjukvård o psykiatri samt Lss. Ett av dom större problemen på särskilt boende är måltidernas förläggning. Det är frukost, mellanmål, lunch,mellanmål,
middag , kvällsmål, för de boende, däremellan ska man planera in raster för personalen. När tid finns så ska tvätt o städ skötas.

Jag tror däremot att de som bor kvar hemma i ordinärt boende far lite mer illa, det är inte ovanligt att demensen kommer tidigare p.g.a
isolering o ensamhet. Sjukdomar i äldre åldrar kommer också därför att man inte äter näringsmässigt , glömmer att dricka m.m.

Det kommer iallafall en del ändringar i socialtjänstlagen, hälso o sjukvårdslagen samt kommunallagen i år som ska se till att det blir bättre för" köttberget" som är på gång. OM du är intresserad så finns den propositionen på regeringens hemsida Det kan inte skada o veta vilka rättigheter man har som 65 år o äldre.
Hörru tintin.......vi kommer aldrig bli gamla.*S*
Med våran livsföring så kommer vi leva i tusen år.

Nja, skojade lite.
Försöker allt hålla mej ung i skallen.......äh ja du vet ju hur det är.
Det är inte alltid man har båda paddlarna i vattnet ju

Hoppas allt är ok med dej, saknar dej.

Annons
tintin !

Du har blivit så rolig,så jag befarar att du har nallat i medicinskåpet.

Dom där sepåfantabletterna,är bra.*S*
Seniorita !

Regeringens hemsida.Då är jag död,och behöver ingen omvårdnad.
Något tråkigare får man leta efter.

Men tack för din omtanke
leiake: tintin har aldrig behövt nalla i pillerskåpet för att vara rolig
Hon har alltid varit lite bökig i hjärnan *agghh*
Men hon är min allra bästa vän...

Önskar alla en skön söndag.
Jag sitter här och får gräset klippt....bra va??

Fibblan
leiake: så du menar att jag inte brukar va rolig då ska det väl bli ändring på det nu De tabletterna jag kommer kontakt med via jobbet törs jag inte ta för då kan det bli värre än sepåfan

Fibblan: Prata nu inte om bökig i hjärnan , jag har för mej att din förtvining började före min Saknar dej oxå...kom på att vi inte pratat på flera dagar....jag ringer i morgon om inte du hinner före mej
Tintin

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem