Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Jag svimmar Telia

Jag svimmar Telia

Fick ett tillfälligt avbrott,på mitt bredband.Ringer 90200,trycker
1,2 3 4,och tror ni inte att jag hör en kvinnas inspelade röst,som säger : Citat"Det är tyvärr fel i ert område,men vi har fixat det
om en timma ungefär."

Denna enorma service,som jag väntat på i 10 år,är här.
Jag blev så tagen och yr,att jag måste gå och lägga mig i hängmattan,och smälta detta.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Har i dag fel e-post glocalnet En röst säger att felsökning pågår. Det tackar jag för att det kom så snappt i luren. Annars ska det tryckas både här och där
Jag har också glocalnet och fick samma besked!
Joanna !

Du kan ju inte ha fått samma besked,men ett likadant.He,he
Jag tar chansen,när du bjuder på den.

Men detta med Telia,är faktiskt en jättegrej.Synd om dom som
har IP-telefoni.Där "skiter" det sig.Det var bredbandet som låg nere,
inte E-post,som är utanför planen,i detta ärende.Men jag trodde
inte Glocalnet var så serviceminded.

Tänker ni på det,att om ni slopar den stationära telefonen,så
blir man rätt strandsatt,vid flertal tillfällen.
Annons
Jag e super trött på Telia och allt detta knappande för att komma fram till dom och nästan hopplöst att få prata med en riktig människa
TINTIN
leiake, nu fick du kul va?? När jag uttryckte mej som barna gör, blandar ihop samma och likadan, det är en jäkla skillnad.

Jodå glocalnet har blivit bättre. Fast det är inte fixat på Outlook än, lite trist. Det har varit fel nästan hela dagen. Nä, jag kommer inte att slopa fasta telefonen, det törs inte fanken göra. Nu ringer jag inte så mycket, jag är ingen telefonmänniska, har bekanta som sitter vid telefonen både nu och då!
Har ni någon erfarenhet betr. Universal Telecom? Hur fungerar deras bredband?
Leiake -->

Telia är väl inte direkt kända för att ge service, det är däremot kända för att salta räkningarna

Jag har Comhem, både för tv-telefoni-bredband det fungerar klockrent, dock kan det brista ibland. Men det kan man leva med, det har ju humanare priser än Telia, med Telias priser så borde det fungera.

Under den tiden jag har haft Comhem så har bredbandet kanske krånglat 3-4 gånger, telefonen något mer, men det är inte långa avbrott.

Men nu ska det dra in fiber i lägenheterna där jag bor, så jag får se om jag väljer det istället. Men då Comhem har varit bra, så är jag tveksam.
leiake,

"Du kan ju inte ha fått samma besked,men ett likadant".

Är det inte samma rent tekniskt då det är samma inspelade uppspelning på glocalnet?
Hej!!
Det verkar som telefonbolagen har börjat jäklas med varandra.

Jag har Devicom som fast telefoni och telia refil i min mobil,

Alla andra kan nå min mobil,men jag kan inte ringa från min hemtelefon. har ringt till telia fick ett nytt kort,men ingen skillnad
Devicom säger att telia har bytt kodning ???.
skrev ett mail och hotade att jag byter bolag.Då fungerade det ett par gånger,men nu är der samma igen.
karlsson !

Att du inte har allt hos Telia.Det kanske blir några kronor dyrare,
men det är väl bättre,och att det fungerar.

När detta telefonkrig,är över,så står Telia som vinnare.Lönsamheten
hos konkurrenterna är ju obefintlig,men Telia hade sin största
kvartalsvinst hittills.Varför? Dom är bäst och pålitligast.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem