Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Flugor

Flugor

Inte nog med att det är hothot o klibbigt när jag ska försöka , nä vi ska ha en envis fluga som surrar runt huvudet o kryper på kroppen så man blir tokig. Dumma fluga, fattar inte varför den skulle trängas hos oss när vi har ett rum till som står tomt med säng, där kunde den ju vara, ett helt rum för sig själv.
Men tji fick den för i morse skulle den vara med vid frukosten men då klippte jag till den med morgontidningen så nu vilar den i flughimlen.
Men ack den som får vara ifred en längre stund, kompisen hittade hit så nu är den här o surrar. Vänta bara, ska nog få fatt i den oxå.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Och bits gör dom också dom j......a!
En fluga???? ja tjena.....här har vi nog 200 st.
Nja inte riktigt, men vi bor ju på en gård så här kommer det in flugor.
Vi har gjort som så att vi åkte till Ikea och köpte myggnät sänghimmel . Ångrar inte en sekund, inte en fluga som irriterar mer.
Världens bästa produkt..

Vad kvavt det är idag
Jo dem gör det, dem små rackarna.
Jag är så nöjd med de få som vi har.
Kvavt är det minsta man kan säga. Men vi ska inte klaga säger dem kloka men va f....n jag gör det ändå.
Annons
Jag klagar för det är hemskt ute nu, har aldrig gillat när det är såhär varmt. Finns ju inget syre ju, igår fick vi åskväder som hette duga, men det är värre varmt idag.
Jag har jobbat i natt ihop med 25 flugor fick min brukare att sova vid 23 tiden men jag fick inte sova så mycket pga av flug j.....r! Sen e det tydligen någon som satt ben på flugsmällan så den var ju borta
I morse kl 7 satt jag ute på alltan och njöt det var svalt och det kom ett stilla regn, men nu e det så otäckt kvavt att jag knappt orkar med mej själv
Men snart ska jag åka ner till sjön och svalka mej med ett ordentligt dopp.
Fram för mera åska!
Tintin
halloj på er

måste passa på imellan åskvädren det börjar nu om igen för andra gången har åskat hela eftermiddagen här i västerdalarna

nåja nu till värmen å flugorna alltså nu önskar jag 20mm regn i 1vecka framöver å åskväder varje dag så alla dessa flugor å andra flygfän försvinner

har nu satt upp 5 nya flugfångare både ute på verandan å inne i köket så nu är de väl f------n om inte de skall minska på flugor
ha de vi höres efter åskvädret börjar närma sig nu men mycke snabbare änn förut idag / peter
Åska, nä inte här i Malmö bara lite regn igår, fredag. Idag blev det lite bättre på eftermiddagen, luften var inte så tryckande men nu är det hot o klibbigt igen. Det känns i huvudet att det behövs åska men icke sa nicke, här ska det bli upp till 29 grader i morgon, puh svettigt värre. Och fler flugor som surrar.
Jag besökte ett, ja faktiskt två, varuhus för ett par dagar sedan. Där hittade jag något som såg ut som en kul grej för de minsta: ett litet "racket" att spela med för dom små på gräsmattan. När jag kollade närmare på paketet stod det klart och tydligt "Ingen leksak".

Det visade sig att det var en "Insektsdödare" som skulle laddas med några batterier och som dödade insekter direkt när man slog på dom.

Bra?? Dåligt??
Kvibergsmyran: Jag har köpt en insektsdödare och dom e faktiskt riktigt bra. Men man ska akta sej för att ta på nätet samtidigt som man trycker in knapparna man får en stöt så håret raknar Vi hade en bekant hos oss för ett tag sen och han är väldigt nyfiken av sej. Han hittade den lilla insektsdräparen och var ju tvungen att kolla knappar och samtidigt hålla i nätet, han fick sej en pärla som hette duga

Tintin
Insektsdödare har jag inte hört talas om men det låter som en bra grej, ska se om jag hittar en i någon affär här.

Någon åska har vi inte fått bara ytterst lite regn, idag har det varit lite bättre luft inte så kvavt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem