Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Flugor

Flugor

Inte nog med att det är hothot o klibbigt när jag ska försöka , nä vi ska ha en envis fluga som surrar runt huvudet o kryper på kroppen så man blir tokig. Dumma fluga, fattar inte varför den skulle trängas hos oss när vi har ett rum till som står tomt med säng, där kunde den ju vara, ett helt rum för sig själv.
Men tji fick den för i morse skulle den vara med vid frukosten men då klippte jag till den med morgontidningen så nu vilar den i flughimlen.
Men ack den som får vara ifred en längre stund, kompisen hittade hit så nu är den här o surrar. Vänta bara, ska nog få fatt i den oxå.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Flugor dras till skit sa alltid min mamma.Då tycker jag mygg och getingar är värre,och broms.Efter som jag är överskänslig mot bett.
Det där med tennisracket... (elektriska insektdödaren) Tro det eller ej, men när jag var med min lillebror till en leksaksaffar så såg jag faktiskt en sådan där. Sånna saker borde inte säljas i leksaksaffärer! Och så var det ingen varnigsskylt om att det inte var nån leksak.

Det är en rätt rejäl stöt man får från den där om det är fulladdade batterier.
Men förresten... Vem pratar om flugor?? Det har vi bara nåra 1000 i ladugårn. Men det JAG stör mig mest på är MYGG!! Har i Västergötaland (slätten) bor vi nära en stor damm, och gissa hur det är att meka med mopeden kl 9 på kvällen, 25 grader varmt i t-shirt och shorts med fullt av MYGG! Till slut blir man ju helt galen på dom!

Visserligen finns de myggspray, men det hjälper inte så mycket.

Fibblan! Tänkte bara på en sak om den där myggnäts sängen... Hur är det om en eller två flugor har hamnat innanför nätet när man sover?

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem