Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Torsdagskul

Torsdagskul

Tower: "Delta 351, you have traffic at 10 o'clock, 6 miles!" Delta 351: "Give us another hint! We have digital watches!"
Flygledartornet: till Delta 351,
du har ett flygplan klockan10, 1 mil bort.
Delta 351 svarar:
Ge oss en annan ledtråd
vi har digitala klockor!


"TWA 2341, for noise abatement turn right 45 Degrees." "Centre, we are at 35,000 feet. How much noise can we make up here?" "Sir, have you ever heard the noise a 747 makes when it hits a 727?"
Flygledartornet till : TWA 2341,
sväng höger 45 grader för att minska ljudnivån
TWA 2341 svarar: Vi är på 35000fot,
hur mycket oväsen kan vi göra här uppe?
Tornet svarar:
Sir, har du nånsin hört hur det låter när en Boeing 747 krockar
med en Boeing 727?


From an unknown aircraft waiting in a very long takeoff queue: "I'm f...ing bored!" Ground Traffic Control: "Last aircraft transmitting, identify yourself immediately!" Unknown aircraft: "I said I was f...ing bored, not f...ing stupid!"

Control tower to a 747: "United 329 heavy, your traffic is a Fokker, one o'clock, three miles, Eastbound." United 239: "Approach, I've always wanted to say this.... I've got the little Fokker in sight."

A DC-10 had come in a little hot and thus had an exceedingly long roll out after touching down. San Jose Tower noted: "American 751, make a hard right turn at the end of the runway, if you are able. If you are not able, take the Guadalupe exit off Highway 101, make a right at the lights and return to the airport."

A military pilot called for a priority landing because his single-engine jet fighter was running "a bit peaked." Air Traffic Control told the fighter pilot that he was number two, behind a B-52 that had one engine shut down. "Ah," the fighter pilot remarked, "The dreaded seven-engine approach."

Allegedly, a Pan Am 727 flight waiting for start clearance in Munich overheard the following: Lufthansa (in German): "Ground, what is our start clearance time?" Ground (in English): "If you want an answer you must speak in English." Lufthansa (in English): "I am a German, flying a German airplane, in Germany. Why must I speak English?" Unknown voice from another plane (in a beautiful British accent): "Because you lost the bloody war."

Tower: "Eastern 702, cleared for takeoff, contact Departure on frequency 124.7" Eastern 702: "Tower, Eastern 702 switching to Departure. By the way, after we lifted off we saw some kind of dead animal on the far end of the runway." Tower: "Continental 635, cleared for takeoff behind Eastern 702, contact Departure on frequency 124.7. Did you copy that report from Eastern 702?" Continental 635: "Continental 635, cleared for takeoff, roger; and yes, we copied Eastern... we've already notified our caterers."

One day the pilot of a Cherokee 180 was told by the tower to hold short of the active runway while a DC-8 landed. The DC-8 landed, rolled out, turned around, and taxied back past the Cherokee. Some quick-witted comedian in the DC-8 crew got on the radio and said, "What a cute little plane. Did you make it all by yourself?" The Cherokee pilot, not about to let the insult go by, came back with a real zinger: "I made it out of DC-8 parts. Another landing like yours and I'll have enough parts for another one."

Allegedly the German air controllers at Frankfurt Airport are renowned as a short-tempered lot. They, it is alleged, not only expect one to know one's gate parking location, but how to get there without any assistance from them. So it was with some amusement that we (a Pan Am 747) listened to the following exchange between Frankfurt ground control and a British Airways 747, call sign Speedbird 206. Speedbird 206: "Frankfurt, Speedbird 206 clear of active runway." Ground: "Speedbird 206. Taxi to gate Alpha One-Seven." The BA 747 pulled onto the main taxiway and slowed to a stop. Ground: "Speedbird, do you not know where you are going?" Speedbird 206: "Stand by, Ground, I'm looking up our gate location now." Ground (with quite arrogant impatience): "Speedbird 206, have you not been to Frankfurt before?" Speedbird 206 (coolly): "Yes, twice in 1944, but it was dark,...... and I didn't land."

Det är på flygfältet i Frankfurt.
En Boing 747 hör följande samtal
mellan ett mindre plan och trafikledartornet.

-Ni skall taxa ut till bana AOE,Speed 600-
-Uppfattat!
-Jag hittar inte ingången till banan.
-Har ni aldrig varit på detta flygfält.
-Jo! Men det var år 1944,
och det var mörkt ute,och då landade vi inte.
Antal svar på detta inlägg: 38
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Va???
Johanna: Det är konversationer mellan trafikledare och piloter.
Helt sanslöst! Humor i sin finaste form!
Förvisso är det på engelska, men jag hoppas att någon kommer att uppskatta det ändå!

Jag skrattade iallafall så jag fick ont i magen. ..framförallt dialogen i Frankfurt... Ojojoj.....
Mera tycker att detta var helkul.
Man fick sig ett riktigt skratt nu på morgonen.
Annons
kan man få en översättning till svenska eller skall icke språkkunniga hållas utanför?
Jojje: Tackar!

Vargo: Du är välkommen att översätta det! *väntar med spänning*
Zaphod !

Det är ju löjligt att kopiera en så lång och för dom flesta obegriplig
soppa.

På IS i vä. spalt Nöje och spel,finns sidan Buzz,där man kan
hänvisa dom som är intresserade i stället.

Denna sida har daglig uppdatering,men tyvärr mycket på engelska
och andra konstiga språk.

Min käre Zaphod,vi emotser en översättning,snarast.

www.buzz.bazooka.se
Men leiake då... Jag som har sett dig som en sunt förnuftig tänkande människa? Nu blev jag faktiskt lite besviken.
"lång och obegriplig soppa"??
Bara för att X inte begriper, eller uppskattar, så måste man väl respektera att Y (och kanske t o m Z) gör det. Eller?

IS får INTE bli en klubb enbart för inbördes beundran!

Fram för mångfald och usch för intolerans!
Zaphod !

Men du behöver ju inte kopiera,utan det räcker ju att hänvisa,när
detta finns t.o.m på vår hemsida.

Hur skulle det se ut om vi alla kopierade,all "skit",som vi hittar på
internet.Snacka om mångfald,och kalla det vad du vill.

No hard feelings!
Absolut no hard feelings Leiake!

Såklart kan man tycka att en länk hade varit mer optimalt,

Jag handlade i affekt, påverkad av den (i mitt tycke) otroliga humorn ovan. Mitt enda syfte var att sprida vidare lite glädje.
Och Jojje:s reaktion var precis vad jag hoppades på.
ok skall detta bli en engelskspråkig startsida
så finns det andra

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem