Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Hjälp jag får inte plats att bränna filmer på DVD

Hjälp jag får inte plats att bränna filmer på DVD

Hej era gamla datarävar!
Har lite problem och undrar om någon kan hjälpa? Jag kan inte bränna filmer på DVD! När jag försöker indikerar brännaren att utrymmet på skivan är för litet trots att filmen bara är på 700 mb och skivan ska rymma 4,7gb. Filmerna jag försöker bränna är i formatet divx och avi. Vet någon vad som är problemet?
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

YP du är ju helt borta... och ja det enda som är olagligt är som sagt att dela ut kopieringsskyddat matrial.. men även där finns det en gråzon.. eftersom det fortfarande är lagligt att kopiera program och ge till sina näravänner eller familj.

Dragan, jag vet var DU bor!

Ni som klagar på mitt inlägg, hänger dåligt med i den nya lagstiftningen. Enligt de lagar som i nyligen stiftats i EU, kan man (teoretiskt) gå hem till privatpersoner och hämta datorer om man mistänker att det finns piratkopierat material.

I Danmark har Antipiraterna tillsammans med polisen redan börjat gå in i hem och hämtat datorer och datamedia.

I USA är man på väg åt samma håll i lagstiftnningen.

Och den personliga integriteten kan NI glömma efter senaste terrordådet.
Ta reda lite på vad echelon, säpo m.fl. gör inna n ni kastar ur er massa dumheter.

Ni vet ingenting om vad som avlyssnas, krypterat eller inte!

Enligt vad Justitieminister Bodström sa i riksdagen i en debatt nyligen kommer man börja jaga pirater efter 1 januari 2005.

Dags att vakna kanske!

// Anti-pirat
YP: d vavärstvadduvet läggdejinte andras angelägenheter kopira andras musik m.m har folk gjort sen urtidernas början Jag kopierade musik på vanliga kasettband å filmer på videoband
Annons
Nej YP du hänger inte med echelon och försvarets radioanstalt gör samma sak och båda ger fullständigt fan i om du har pratkopierade program eller liknande... och kan säga att säpo har inget med piratkopierare att göra det är rikskrim som har hand om det biten. och sedan till ditt det där med att de toeretiskt kan gå hem till vem som helst de tror har piratkopior.... vem bryr sig det är fortfarande inte olagligt att inneha eller använda... det ÄR endast olagligt att sälja eller sprida..
Hej , det känns som vi har tappat tråden lite, var det inte att det inte gick att bränna en dvd som det började med.
citerar Hakim:
Hej era gamla datarävar!
Har lite problem och undrar om någon kan hjälpa? Jag kan inte bränna filmer på DVD! När jag försöker indikerar brännaren att utrymmet på skivan är för litet trots att filmen bara är på 700 mb och skivan ska rymma 4,7gb. Filmerna jag försöker bränna är i formatet divx och avi. Vet någon vad som är problemet?

Minion IT hade ett svar, kan det hjälpa dig Hakim.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem