Torsdag 16 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Tonåringar

Tonåringar

Hej alla
Ska bara säga en sak.
Alla klagar ju hela tiden på att vi tonåringar e så jobbiga , Med dt e vi inte , Allvaligt . Vi har jätte mycket att göra hela tiden skola, Kompisar,Läxor dt e lite svårt att hela tiden vara på bra humör o så snäll mot alla. Plus att kanske hjälpa till hemma o gå på träning , dt e jätte stressigt , Och jag vet att dt kan finnas lite stögiga personer med vems fel e dt ? , Tänk på dt ..

Ville bara säga dt
:)
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Håller med dej pyre.
Ehm. Ursäkta att jag klagar pyreplutt men med tanke på din stavning så verkar det inte som att du har ägnat så där väldigt mycket tid åt läxorna

Allvarligt talat. Det är jobbigt att växa upp. Det händer mycket runt kroppen, psyket, kompisarna och dessutom den där förargliga skolan.

Det finns egentligen inga råd att ge. Gå på känslan och låt inte andra prata dig ur dina egna ideal och önskningar. Lycka till!

EZ
pyreplutt, gulligt användarnamn föresten!
Jag håller med om att vi vuxna kanske klagar lite för mycket på er tonåringar. Men bakom klagomålen så kanske det finns lite omtänksamhet. Vi vill ju inte att ni ska råka illa ut, vi vill bara att det ska gå bra för er. Jag har full förståelse för att det är jobbigt att vara tonåring, det är mycket som sker i era kroppar. Mycket krav från föräldrar, skolan och kompisar. Samtidigt som ni ska vara trevliga också, det är inte alltid så lätt. Fast jag snart blir 62 år så kommer jag ihåg lite hur det var, hur jag tyckte att min mamma var töntig och inte fattade något.

Min dotter som nu är drygt 25 var jättejobbig i din ålder, sur som en citron varje gång jag kom i närheten, glad som en lärka när kompisarna kom. Jag kände mej väldigt misslyckad som mamma.
En gång när jag fyllde år så fick jag två små magnettavlor att sätta på kylskåpet av min dotter. På den ena står det "Gud vete hur mammor lärt sej allt det de förbjuder sina döttrar"
På den andra står det "Mammor håller sina barn i handen en tid, men i sina hjärtan för evigt"
Jag tror att det är den finaste present jag någonsin har fått!

Idag är min dotter och jag överens om det mesta och jag tror att hon gillar mej skarpt. För mej är hon det bästa som finns och har alltid varit.

Så lycka till pyreplutt och glöm inte att det blir mycket bättre..... så småningom.
Annons
Man skäms över att svenska ungdomar har ens mage att klaga. De har det bättre än nånsin och ändå vill de ha mer.
Det är inte klokt att föräldrar snart inte kan ordentligt, uppfostra sina barn för det ska fjäskas för de i all oändlig evighet!
Jag tycker inte det minsta synd om oss ungdomar alls!!
Men varför ska man skämas Micke ? hur var det föör dig var du alltid hemma och plugga ? eller ?
ElectricZombie!

Pyreplutt är nog inte så dålig på att stava.Det är du som är gammal,och
inte hänger med SMS chatt.He,he

Jag hänvisade till en sida med förkortningar.Leta reda på den så häger du med.He,he

Pyreplutt!

Vi äldre tycker ni är så tjusiga i era yllemössor neddragna över öronen
mitt i sommarenSen byxorna som hänger i skrevet är kanon.Har ni sen
inte knytit skorna,så älskar vi er.Tänk när du får se dig om 30 år på ett
kort,då kommer du att svimma av hänförelse hur vackra ni var.
Ni är underbara Ni ungdomar. Härliga inlägg, men varför lär Ni Er inte att "skriva på svenska"?
Många ungdomar idag tycks inte veta ett dugg om hur man hanterar det svenska språket.
Var har det blivit fel? Dålig undervisning i skolan? Ointresse att lära?
Era inlägg (i många fall) på IS bevisar det jag anser vara bristande språkkunskaper.
För att bli något, i vilket yrke som helst, är det viktigt att man behärskar språket - och i Sverige är det kunskaper i det svenska språket som är viktigt. Det gäller alla, såväl svenskar som invandrare.

Naturligtvis får ungdomar emellan använda det språk som de talar med varandra - dataspråk! Mina barnbarn lär mig en del, men jag kan pyttelite än så länge, men förstår en hel del del och det är ofta väldigt "fiffigt".
Men bättre kunskaper i det svenska språket är viktigt!
pyreplutt: om ni ändå är så gamla och anser att ni kan ta ansvar för det mesta, så kan ni väl planera in dessa aktiveteter.
Det är väl rätt självklart att man inte hinner med allt här i livet?

Sen när " var " jag en ungdom? Så gammal är jag väl inte?
Och nej, plugga är väl inte det rätta svaret. Men det kanske skulle behövas, eller?
Och tänk lite, du bestämmer största delan av din fritid själv.
Sen om pyreplutt inte orkar med allt så stackars dig
Kära lilla Pyreplutt!
Vilken fin hemsida, men så många felstavningar.
Försök att rätta till dem och den blir riktigt bra.

Med anledning av det jag tidigare skrev om kunskaper i svenska språket.
poppo: Man ANväNdER ETT ANnAT zPRåk Främzt iNoM cHaTtVärLDEn meN ävEn REnT FORMeLt... *LER* *kjamar*

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem