Fredag 17 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Idé till fredagens middag sökes

Idé till fredagens middag sökes

Jag har fått fullständig idétorka... Som rubriken säger så undrar jag om det är någon här som har något bra middagstips till ikväll. Gärna lite festligare!

P&K
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Du driver med oss,din skojare.Gå in på www.ica.se dom
har 6563 recept.
Jo, jag var där precis innan, men jag tycker det är roligare att få något rekommenderat...
6563 recept ger ju bara beslutsångest
www.stekpanna.se har en fläskfilegryta som jag tror jag har
smakat någonstans.Mums
Annons
www.tasteline.com

oslagbart
Vi har just ätit älgskav, mandelpotatis, hemgjord gelé och grönsaker.
Perfekt! Sedan nån whisky (Mor) senare i kväll.
Förresten så börjar ägjakten här uppe på måndag så färskt älgkött är nog på ingående via lillebror, min jägare.
Ska plocka lingon i helgen. De passar även bra till älgskav.
Som ni förstår så vill jag göra er lite avundsjuka. Jag känns på det humöret.
Konstigt att ingen reagerar. Nu har jag tagit desserten
Vi festade på riktigt ordentligt igår kväll....knoddarna och jag ! Jag slängde in en påse popcorn i mikron, fick upp ett par glas äppeljuice och sen tittade vi på en film om tidsresor.

Tur att frugan inte var hemma för annars hade det blivit gnäll på hur länge vi var uppe....

//Breeze
Birger det är dig väl unt med älgköttet, tur att man inte äter kött, det är mycket lättare att leva när man slipper köttet. Men lingonen gör mig avundsjuk, ska ut jag oxå, tar nog med svampkorgen.

Håller med att tasteline har bra recept, där kan man hitta variation.

Trevlig Helg allesamman
Finns hur mycket lingon som helst. 60 liter på 1,5 tim med resa. Vi var 2 pers. Uppköpare lär betala 8 kr/kg så det blir nog den egna frysen med dem.
Dalkulla själv skulle jag inte vilja leva om jag inte fick kött. Älskar grillat kött och grillar därför året om.

Tacotårta är en enkel festlig måltid som även barnen tycker om. Vill någon ha mitt recept (har fått det av en arbetskamrat) så kan jag lägga upp det ikväll.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem