Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

ZoneAlarm tillsammans med MSN

ZoneAlarm tillsammans med MSN

Hallå!
Jag har följande problem, mär jag kör MSN Messinger 7.5.0311 tilsammans med ZoneAlarm Security Suite 6.5.722.000 Kan jag inte se "visningsbilderna" eller uttryckssymboler.
Bilderna ser ut som MSN standardbild och uttryckssymbolerna blir bara tomt när nån skriver till meg eller jag skriver till dem!
Nån som har en lösning på problemet?




Noflo
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Det är troligen något med brandväggen.Om du kopplar bort Zone funkar
det då.Här har du lite att studera.Du får prova dig fram.

www.support.umdac.umu.se/entry.jspa?externalID=240&categoryID=21
Bör också finnas inställningar i MSN som har med den brandvägg man kör.. Testa att ladda hem MSN messenger 7.0 eller lägre för att se om det blir samma sak där..
Har testan både leiake och sixten74 förslag men det fungerar inte, men jag har en misstanke om att det kan vara min router som spökar ska ta bort den i dag och se om det blir till det bättre.
Mycket tacksam för den hjälp jag har fått men om nån kommer på nåt får ni gärna höra av er, återkommer med besked i eftermiddag!

Noflo
Annons
Själv kör jag ZoneAlarm och jag har inget problem med detta i MSN som du beskriver...däremot så lyckas jag aldrig få MSN att visa den musik jag lyssnar på i MediaPlayer längre...funkade "förr".

Lycka till Noflo!
Tyvärr har jag inget förslag till dig Noflo, men blueId_1, testa detta:

Öppna Mediaspelaren och gå sedan in i Verktyg -> Plugin-program -> bocka i Messenger Music Plugin
Kan det vara så enkelt,att du har en variant av Messenger och dina
kontakter har en annan.Det måste visst vara likadana,för att det skall
funka till 100%
leiake: Nej jag tror inte att det är det som är felet, det har ju fungerat förut och stänger jag av brandväggen så fungerar det!
Hittar inget på ZoneLabs hemsida heller så jag vet inte vad felet är!
Men vi får fortsätta att leta fel!
Uppskattar er hjälpsamhet!
Har testat utan router och det är samma skit ändå!
bara så ni vet!
Noflo : stänger jag av brandväggen så fungerar det!

fortsätt att leta inställningar och regler i din brandvägg.
Om du vill ha lite lugn och ro i ditt IT-liv avinstallerar du ZoneAlarm-brandväggen och använder Windows XP´s egen brandvägg som är mycket bättre.

Om du dessutom har en router så har du ju en brandvägg i den som du kan använda.

Min erfarenhet av ZoneAlarm är att den bara skapar en massa pling och blink och blockerar program som man godkänt en gång.

Riktigt dålig produkt med andra ord.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem