Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

ZoneAlarm tillsammans med MSN

ZoneAlarm tillsammans med MSN

Hallå!
Jag har följande problem, mär jag kör MSN Messinger 7.5.0311 tilsammans med ZoneAlarm Security Suite 6.5.722.000 Kan jag inte se "visningsbilderna" eller uttryckssymboler.
Bilderna ser ut som MSN standardbild och uttryckssymbolerna blir bara tomt när nån skriver till meg eller jag skriver till dem!
Nån som har en lösning på problemet?




Noflo
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: «1 2

Har gjort allt med brandväggen avinstallerat och installerat på nytt kolla varje jä**a inställning man hittar ingenting, men det är ju bara att fortsätta kolla men veta bara inte var.
Kommer ni på nåt så skriv hittar jag felet meddelar jag er!

Noflo
Om du har Windows brandvägg inkopplad och en i routern samt Zone,
så tycker jag det är bra att du kommer ut på nätet överhuvudtaget.Hehe.

I princip räcker det med en brandvägg.Jag tror dina program kolliderar,
därför får du bekymmer.Kasta Zone i p-skorgen.

Kolla i säkerhetscentralen att Windows brandvägg har grön lampa.
Windows brandvägg har jag aldrig använt (avstängd) sanna med routerns, Problemet kom bara så där en dag fungerade det bara inte.
Kan ju prova att köra med Windows väggen, men jag har aldrig haft problem med Zone förut. Men, men jag får testa!!
Annons
Noflo: Har du testat att installera om MSN?
Jag har tidigare haft ZA men efter att den börjat orsaka en massa kraschar och störningar i andra program så har jag avinstallerat den. Kör med Spyware Doctor nu utan problem.

EZ
Kör i alla fal INTE med Windows brandvägg. Den har ungefär samma skydd som om du kör med en kondom med bara "ringen" kvar!!
Vad ska jag ha för brandvägg då?
Vägrar att ha Norton!
Okej nu har jag testat windows väggen och Spyware Doctor, trodde inte det var sant tog ca: 2 timmar så började det att bara krångla.
Aldrig haft så mycket skit i burken som efter detta fick lov at avinstallera och ta tillbaka ZA, så att det kunde rensa upp efter skiten!
Så nu är jag till baka där jag började!
Det var tråkigt att höra Noflo. Själv har jag bara gott att säga om Spyware Doctorn. Men olika burkar du vet...

EZ
Lite sent påtänkt kanske, men jag har ett förslag:
1. Avinstallera MSN via Lägg till och Ta bort program
2. Avinstallera ZA helt och hållet. Se till att sänka säkerheten innan du gör det, annars kan det ställa till komplikationer
3. Ladda hem en ny brandvägg från download.com (finns många gratis där)
4. Efter brandväggskonfigurationen - starta om datorn och ladda hem en ny Messenger/MSN

Måste fungera, annars finns det skräp i datorn helt enkelt. Hoppas du har Windows skivan tillgänglig ifall datorn måste installeras om

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem