Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows XP Problem

Windows XP Problem

Hej!
Jag undrar om det finns någon här som har lösningen på mitt problem?
Dotterns dator började haka upp sig så hon var tvungen att stänga av den på knappen ett antal gånger och till slut så gick inte windows igång alls, det är en gammal dator, men jag stoppade i XP skivan och skulle installera om XP, jag fomaterade hårddisken och sen kördes installationsfilerna in och när den startade om så körde den in installationsfilerna igen och igen, i BIOS står den inställd 1 CD 2 hårddisk 3 diskett men det finns ingen diskettenhet i den. Jag har nu hållit på i 2 dagar med den så jag är på vippen att skrota den men tänkte höra om någon här sitter inne med lösningen??
Tackar på förhand!
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

Nej denna MBR fungerade inte, nu ger jag upp!!!
Nu kommer det helt plötsligt upp att den inte kan hitta någon hårddisk, nu tror jag faktiskt att den har gjort sitt )-:
albin1967!

Har förståelse för ditt sammanbrott.Jag hade gett upp för länge se`n.He,he
En ny HDD är ju inte så rasande dyr.Räcker med 60 GB.Tror du får
ny XP på köpet nästan.
leiake, det kan inte vara hårddisken det är fel på för jag har provat med 2 st andra som jag vet fungerar så det är nog åldern men det verkar ju också lite konstigt i många fall är det ju det gamla som håller.
Annons
albin1967

last exit. nollställ bios, den kan ha fuckat sig så att datorn inte har ngn aning om hur o när den ska starta olika hårdvaror.
om det är en riktigt gammal dator så kan du byta batteriet på moderkortet för o testa. kolla alla anslutningar!

lycka till! o låt detta inte förstöra din helg!
Pete, Nollställs bios om man tar ut batteriet 1 timme?
Alla anslutningar har jag dubbelkollat ett stort antal gånger.
Nej då inte helgen också den har redan fördärvat hela veckan så där har den inte en chans.
Tack så mycket jag provar att ta ut batteriet ett tag!
VH albin1967
Hej.albin 1967
Låter som ditt problem är att startordningen har ändrats,har du haft
kortslutning i hårddisken?Kolla hårddiskordningen iBIOS att primära står på AUTO primär 1 på OFF sekundär på CD.Rom.Vet inte hur din bios ser ut men
om du ringer IBM i Sverige och har serienummret (står på burken)så hjälper dom dig med biosinställningarna.
Hoppas det ordnar sig.
hälsn.peppe
Hej!
idag fick jag in XP på datorn efter att plockat isär datorn i smådelar och tagit ut batteriet ett par timmar, jag satt i en annan hårddisk också som W 98 låg på och så behöll jag allt på den och bara ersatte Windows filerna. ((-:
Det är cd-spelaren som har lagt av. Sätt i en ny så ordnar allt sig.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem