Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Hjälp krångel med datorn

Hjälp krångel med datorn

Har krångel med datorn, det är säkert ventilerat i detta forum, men nu står jag inte ut kastar ut eländet.
Det är svårt att komma ut på sidor, står att programmet svarar inte, jag har trådlöst nätverk och Spray som uppkoppling hoppas jag förklarar rätt.
Har även haft problem att gå in på World o skriva det funkar så långsamt att man tröttnar, ngt är fel men vad????
Det tog mig 20 min att komma in här, det är ju inte klokt, har inte haft det problemen tidigare.

Tacksam för hjälp.
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Hej,
Starta om datorn brukar göra underverk.
Har det här uppstått nyligen, och har du gjort något med datorn i samband med detta?
Vad har du för antivirusprogram?
De vanligaste felen i sammanhanget:

1. För många (och/eller komplicerade) program körs samtidigt och därmed dränerar CPU:n
2. Ett eller flera program stör varadra (t ex i samband med ett nyinstallerat program)
3. Virus
4. Spyware
5. En kombination av de redan angivna orsakerna

EZ
Annons
Jag har Norton Antivirus och har gjort virus sökning gått igenom datorn inga virus funna står det, kan även tala om att datorn har fått ett väldigt högt ljud, har inte laddat ned ngt eller varit ute på konstiga sidor.
Vad är Spyware?
Och startat om datorn vet jag inte hur många ggr jag provat det är lika,har även provat systemåterställning efter råd från mågen, och det blev inte bättre.
Problemet har varit i 2 dgr.
låter som om cpu-fläckten börjar att gå långsamt och drar ned hastigheten på cpu-n, angående oljudet
Om nu Göckes antagande är rätt,så verkar det som din datorfläkt börjar
ledsna.Då blir datorn för varm,och bär sig konstigt åt.

Bifogar länk till ett program som jag tror har en termometer som lägger
sig vid klockan.Visar den över +60 grader,så måste du byta fläkt.

Jag tror programmet mäter datorns kondition,men du blir nog inte klokare.
Men att prova skadar inte.Vi hörs

www.derigomedia.com/nyttomit/arkiv/nyttomit20031120.asp - 13k
Det stämmer som Göcke säger. Sedan är det ju det där med hönan eller ägget

EZ
Har laddat hem HDD Health efter tipset få se nu om jag förstår all krånglig engelska
Vi avvaktar men det är som en bil som står på tomgång så då är det nog fläkten.

Tack jag återkommer
ElectricZombie du har så rätt så.
snygg listnig på fel du gjorde , många borde ha den på skrivbordet som en komihåglapp
Tack, tack Göcke

EZ

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem