Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Hjälp krångel med datorn

Hjälp krångel med datorn

Har krångel med datorn, det är säkert ventilerat i detta forum, men nu står jag inte ut kastar ut eländet.
Det är svårt att komma ut på sidor, står att programmet svarar inte, jag har trådlöst nätverk och Spray som uppkoppling hoppas jag förklarar rätt.
Har även haft problem att gå in på World o skriva det funkar så långsamt att man tröttnar, ngt är fel men vad????
Det tog mig 20 min att komma in här, det är ju inte klokt, har inte haft det problemen tidigare.

Tacksam för hjälp.
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3

Ta och ladda ner ett program som håller reda på din hårdvara i Datorn!
Så kan man se vad man har i den! och om det är någon krock med hårdvaran/mjukvaran! sisoftsandra är en av dessa program som håller reda på hård/mjukvaran i datorn, obs! inte gratis men rekomenderas!

Det du har beskrivit kan vara lite hur som helst "problem" tex lite lös cpu-fläkt, moderkortet glappar eller nått annat.

Har du en Pentium cpu så stänger den av sig automatiskt.

Har du en AMD cpu så brinner den upp!

Och ta en titt i Kontrollpanelen sen System i denna finns enhetshanteraren!
Där om det finns Gula Utropsteken så är detta inte bra! gäller Windows!

Läs vad det står, sedan hitta senaste drivrutinen ta hem den i en mapp, sedan öppna o installera , omstart, efter detta så ska det ej vara gulmarkerat!


Ta gärna dessa också, SUPERAntiSpy , Avast och Kerio Personal Firewall.
Dessa brandväggar är gratis, och lättinstallerade/avinstallerade.
Hejsan

Vill bara tala om vad det var för fel på datorn, när den gick på tomgång.

Den är dammsugen invändigt nu och går som på räls, mycket märkligt kan det låta men så är det, så fram med dammsugaren när det blir problem, jag köpte en ny fläkt först men den passade inte så dammsugaren kom väl till pass.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem