Lördag 4 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Mullvardar och Åkersorkar

Mullvardar och Åkersorkar

Hur blir man kvitt dessa skadedjur?
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Bilbatteri, ca 12 meters avstånd, två metallpålar. Kör i omgångar med jämna mellanrum. Maskarna kryper ner igen. Sorkarna och mullvadarna flyttar.

EZ
EZ, Detta låter intressant (-:
Hur länge vid varje tillfälle ska man ha sladdarna kopplade? eller det är bara att köra på tills maskarna har hoppat upp, ska man vänta länge mellan gångerna?


VH albin1967
Sorken kan få en att bli heltokig. Brunnen blir torrlagd av allt vatten en sprutar i hålen och en trädgård som blir uppgrävt. Man behöver inte vara rädd för att det ska bli mycket att ta reda från landet heller, lätt skördat med de små hjälpsamma djuren
Annons
Det är ju inte bara sork som är problem, alla dessa vanliga grodor som hoppar på gräset som man trampar och halkar på
vanliggroda, Ja det kan man säga, gräsmattan ser ut som en åker i våras när bassängen skulle fyllas så var det inte lätt att hitta ett plant ställe att sätta den på likaså med studsmattan men den är ju inte så kräsen för att stå stabilt.

Vh albin1967
pedhan, Ja grodor finns ju också, för att inte tala om sniglar och stora vårtbitare som ödelägger allt i sin väg.
Sniglarna kan man ju begränsa lite genom att sprida ut kaffesump de gillar inte det.
Vh albin1967
Gasa i hjäl dom,sätt en slang på avgasröret och stoppa ned den andra änden i ett hål, effektivt som attan men jag vet inte om metoden är laglig men det är nog inte elström heller.
MVH xyz.
Poängen är att man skall störa dem. Längden på ingreppet varje gång man kör är inte lika viktig som att upprepa proceduren ofta.

EZ
EZ, okej detta får jag utforska i morgon.
Många tack!!

Vh albin1967
xyz, Gasa det provade jag förra året men utan resultat, men det är många som har sagt det innan men p.g.a. tomten är på över 1000 kvm med ladugård och maskinhall och lite andra byggnader så är det många hål runt om.

Vh albin1967

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem