Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Lambasond Skoda

Lambasond Skoda

Hejsan alla!
Jag undrar om det är någon som vet var Lambasonden skall vara kopplad på en Skoda Pickup -98?
Det är så att sladden har lossnat och jag hittar ing4en tom plats.

Tack på förhand!
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Kan ju inte var så lång sladd stäck ut den så får du ett område den måste vara på, borde ju sitta en kontakt ovan röret!
Noflo, Sladden finns inte kvar den har släppt på lambasonden och förmodligen i andra änden också för det hänger inte någon lös sladd någonstans.
Men då är det ju hopplöst fall.Ring runt till skrotfirmor,och hör.Joanna
hittade till sin Skoda.Men du får räkna med 1000-3000:- annars klarar
du inte besiktningen.Joanna kom undan med 1100:- kom jag ihåg.

Sök i Forumet på Joanna-skribent
Annons
leiake, själva lambasonden kostar ca 1700kr på mekonomen men det är inte fel på den det är sladden som släppt, även om jag köper en ny lambasond så måste jag veta var den skall kopplas.
He,he! Livet är grymt.Men ett verkstadsbesök låter mest sannolikt.

Lycka till!!
leiake, så drastigt ska det inte behöva bli, i värsta fall så får man väl köpa en gör det själv bok.
kolla om det inte finns nån universal på biltema, skruva dit den sen åker du till nån mekaniker och spelar dum så hjälper hen dig att trycka dit kontakten, men om du kikar när den nya är på plats tror nog jag att du hittar kontakten!
Kabeln kan ju ha brännts eller slitits av. Granska kabelstammarna i närheten av sonden och försök se var den ev. kan ha gått in i stammen
Noflo, ett mycket smart förslag men spela dum det kanske inte behövs så slipper mågon annan skriva det.
Hade det gällt att byta motor så hade det inte varit några problem men vissa saker är lite problem som just denna lambasondens inkoppling.
svenkalle, jo men jag har letat överallt men jag har nog missat just där den skall sitta.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem