Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Lambasond Skoda

Lambasond Skoda

Hejsan alla!
Jag undrar om det är någon som vet var Lambasonden skall vara kopplad på en Skoda Pickup -98?
Det är så att sladden har lossnat och jag hittar ing4en tom plats.

Tack på förhand!
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

Har kabeln gått av hittar du ju ingen tom plats där den ska sitta på andra sidan, utan bara några kabeländar någonstans. Förmodligen inte långt från där sonden sitter. Finns det ingen värmesköld den kan ha försvunnit bakom.
Vet inte om du hjälpt av det här, bör den inte sitta i närheten av katalysatorn? Jag kollade inte när dom bytte på min Skoda. Jag bara betalade och såg glad ut.
Den borde sitta på grenröret där det gått ihop och blivit ett rör, eller på främre delen av främre röret.

Joanna:
Om du kollar oljan en extra gång kan du ju kolla var Skoda går in med kabeln i härvan.
Annons
Lambasonden ska sitta i grenröret och den andra förmodligen på förgasare men kan inte hitta någon sladd, kabelsko eller något annat som det ska sitta en sladd på, jag får nog hör på en verkstad.
Tack så mycket så länge!
Hmmm... Förgasaren?? Är det en förgasarbil med Lambdasond????
Den brukar för det mesta sitta på bilar med elektronisk bränsleinsprutning har jag för mig.
Skoda Octavia Petrol and Diesel Service and Repair Manual
1998 to 2004 (Haynes Service & Repair Manuals)

ISBN : 184425285X
Författare : A.K. Legg

Språk : Engelska

kanske går att låna på Bibblan
svenkalle, ja du har rätt men den ska sitta någonstans vid/på insprutningen.

Göcke, Det får nog bli så att jag måste kolla i Haynes bok dom är kanon.

Tack så mycket alla!!
albin1967: hur har det gått för dig, har du fått ordning på bilen eller? Vore kul om du kunde komma med lite info.

Noflo

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem