Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Kreditkort?

Kreditkort?

Hej!

Jag undrar en sak...

Om det är något som intresserar en på internet man vill ha så kräver dom ofta kreditkort...

Men om man inte har nåt eller inte är berättigad till ett sådant, hur gör man då???

Det måste ju finnas andra sätt att kunna betala över nätet eller hämta ut paketet med postförskott eller är vi dom ENDA i världen med postförskott???

JAG BARA UNDRAR!!!???
Antal svar på detta inlägg: 53
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Breeze:

Nope!

Men Daniel har ju ett under downloads som heter system wiper, men originalversionen måste man säkert betala med KREDITKORT!!!

Varför betala för nåt när Du hittar samma gratis...?

Ofta så har just PC tidningarna bra program "på erbjudande". Visserligen oftast inte den allra purfärskaste versionen, men just SSS7 som jag skrev om var det inte så hemskt längesen som jag fick i erbjudande att uppgradera TILL...tror jag ännu har kvar mailen....nån gång 2005 tror jag det var.
Nu har ju Steganos SSS 2006 kommit....men ofta så är uppgraderingarna på ett inarbetat program mest kosmetiska, med nån puttig liten extrafuktion tillagd för att inte vara helt likadana.
Nåja....en ett år gammmal 256 bitars Blowfish kryptering är precis lika svår att knäcka som en dagsfärsk 256 bitars Blowfish kryptering även om knappen "Kryptera" är ändrad från gårdagens trista, platta grå till den moderna glasliknande aero-knappen....inte sant ?

Angående betalningar...jag vill dra mig till minnes att jag hört att nån bank, jag tror det är FS-Banken som man kan "köpa" ett tillfälligt kreditkortsnummer, ungefär på samma sätt som man köper ett presentkort i affären. "Kreditkortet" utnyttjas och är därmed förbrukat och borta efter avklarat köp.
Man kan ju alltid knalla in på FS-Banken och fråga om det finns nåt sånt numera...det skulle ju lösa problemen.

//Breeze
Breeze:

Tyvärr har denna tråd spårat ur lite!

Det är BRA att du rekommenderar olika program men denna tråden handlade ursrungligen om att man måste betala med kreditkort överallt på nätet om man vill handla nåt och det är inte alla som kan eller får skaffa kreditkort! Det var DET jag var irriterad på!!!

Starta GÄRNA en ny tråd om du vill diskutera olika gratisprogram som tar bort ens surfningshistoria från datorn!

Annons
Skummade igenom lite snabbt och försökte skaffa mig en överblick om vad problemet är.
Kreditkort är nog fel ord på många sajter och skulle igentligen kallas betalkort/VISA/MASTERCARD
För jag har ingen kredit på mitt kort men kan betala med mitt vanliga visakort. Att skaffa visakort el. om man vill kalla det betalkort med VISAsymbol kräver inte någon längsta års inkomst, vad jag vet.
Mitt första skaffade jag 1995 genom SEB och då hade jag en inkomst på knappt 100k.

Om jag sen vill skaffa "kredit" får jag ansöka om det.

Sen finns det vanliga bankomatkort utan VISA och de går bara att ta ut pengar med, alltså inget betalkort som du kan använda i affärer el. i andra ländr.

Jag kan inte utläsa vad som skulle vara problemet , tyvärr?
Mer än att, nej ! Om inte sajten erbjuder andra sätt att betala på så är det betalkort som gäller i utlandet eller vad de nu erbjuder.
Bara att gilla läget

Sen finns http://www.paypal.com/ att använda på många sajter

Bubben: Du har alltså inget betalkort med VISA el. Mastercard?
Spårat ur..?

"Angående betalningar...jag vill dra mig till minnes att jag hört att nån bank, jag tror det är FS-Banken som man kan "köpa" ett tillfälligt kreditkortsnummer, ungefär på samma sätt som man köper ett presentkort i affären. "Kreditkortet" utnyttjas och är därmed förbrukat och borta efter avklarat köp.
Man kan ju alltid knalla in på FS-Banken och fråga om det finns nåt sånt numera...det skulle ju lösa problemen. "
Om man får citera sig själv...

Kanske det är dumt att försöka se lösningarna och bara koncentrera sig på själva klagandet ?
Sorry, det ligger mig inte för när lösningarna är så simpla.

Nähä Du Bubben...nu är det sent och jag ska få upp knorkarna till skolan i morgon bitti så det är dags.
Ha det gott och spana gärna in det där om FS-Banken jag skrev...vore kul att veta om det är ett reelt alternativ att kunna betala med.

//Breeze
Huckleberry:

Jo, Jag har ett Visa betalkort från Nordbanken men jag fattar inte hur man gör!

Först ska man trycka in siffrorna på framsidan av kortet men SEN vill dom ha nån slags kortverifikation med dom sista 3 siffrorna!

Och hur jag än trycker in dom där siffrorna så duger inget...jag vrider och vänder på kortet fram och tillbaka hur många ggr som helst men fattar INTE vilka D-la siffror dom ska ha!

När jag tryckt in dom sista 3 siffrorna i slutet av kortnumret så VÄGRAR dom ialla fall acceptera kortet...!!!

KONSTIGT!!!

Sen när jag läser på informationen får jag bara upp hur man verifierar american express!

Så då orkar jag inte längre!!!
OK Bubben
Först: Finns VISA som betalalternativ så gör du följande
Skriver in det nummer som är printat på ovansidan, där är du med :)
Sen; år och månad som står på kortets framsida under kortnummret, tex 09 12, det är för att visa att kortet är giltigt och inte gått ut.
Tredje: De tre kontroll siffrorna som är på baksidan av kortet längts ut till höger
Sen så ska det fungera
Jag har handlat med mitt kort både i sverige och i utlandet utan problem, ibland kan dock vara dålig kontakt med servern och därav uppstå problem. Men det har aldrig försvunnit pengar från mitt konto.
Jag hjälpte senast en polare att betala på match.com, utan problem

Finns inte VISA som betalalternativ så är inte den tjänsten du söker ansluten till VISA. Då går det inte att göra något åt det, tyvärr

Om vi kollar på historykill, som du var intresserad av först
så finns VISA som betalningsalternativ så då ska det fungera :)
Mitt tips är dock att använda paypal
Lycka till och andas å ha lite tålamod, det är nästan ett måste när det gäller datorer
Huckleberry:

Nee...

Det funkar inte så tyvärr!

Först trycker man in sina nummer och sen i nästa steg ska man verifierar med dom sista 3 numrerna!

Det finns BARA dom 2 stegen!

Så enkelt ska det vara!!!

Det du pratar om finns INTE....

Det finns BARA 2 steg!!!

ehhhh????

Huckleberry:

Jo självklart ska man trycka in giltighets datum men det tar jag som en självklarhet...

Men det förändrar INTE faktum att inte alla företag accepterar betalkort!

Det är ju INTE där problemet ligger!

Problemet är ju i VERIFIKATIONEN av kortet!



På alla sajter jag har handlat på, tex discshop, match.com, komplett.se mm har du valet "år och månad"
Så säg inte INTE! Förklara dig bättre om vilken sida du pratar om istället för att påstå att jag skriver fel!
Eftersom du utelämar information som är visentlig för oss andra om vi ska kunna hjälpa dig blir det bara svårare och orden hårdnar i inläggen pga. missförstånd.




"Men det förändrar INTE faktum att inte alla företag accepterar betalkort!"
Nä självklart inte , men om företag accepterar VISA så ska det funka.

Självklart är det också att om de inte erbjuder tjänsten så finns det inget annat sätt. För hade det funnits något annat sätt att betala på hade det ju vart ett av betalningsalternativen. Men alla företag har inte alla betalningssätt, thats it
Vad göra? Skriva och klaga, slita sitt hår, slå sönder datorn. skälla på familjen, supa sig full, knarka eller gå en promenad :)
Bara att accpetera
alltså inte mycket mer att disskutera, enligt mig.

Å vem använder VISAkortet på ett ställe där de inte tar VISA?
Det är ju som att åka rollerblads på vatten, det går inte!
Lycka till
jag backar ur, för det känns som jag inte kan tillföra något svar som faller dig i smaken


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem