Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

En tidsinställd port?

En tidsinställd port?

Hejsan alla!

Finns det någon som har en lösning på detta?
Jag har en D-Link DI-604 router och jag undrar om det finns möjlighet att ställa in en tid som en port ska öppnas och stängas till en av bredbandstelefonerna, jag har 2 bredbandstelefoni abb ett som barnen använder som det ofta ringer till på nätterna?
Om någon länk läggs in så måste den vara på Svenska för Engelska kan jag inte.
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: 1 2 3 Nästa »

gå till D-links svenska sida och sök på din produkt och sedan välj rätt version, ladda sedan hem alla de manualer som du behöver
http://www.dlink.se/
Prova och ring till Supporten, så kan de hkanske hjälpa dig, har varit i kontakt med dem själv ang, andra problem och de har varit väldigt bra att göra med.


D-Link
Teknisk Support via telefon: 0770-33 00 35

Vardagar 08.00-20.00

Du kan ta och kolla här kommer inte åt själv då jag inte vet vilken revition den router har.

http://www.dlink.se/?go=jN7uAYLx/oIJaWVTALoeU8H8g50JcLpcSdvhP+yy0Q+hD8py
hLYrO41hZeQ1sjQhYkmXsEkinPN9ar+XqtbxLU0VtujcaIO3HA==

Klipp och klistra gäller

MVH Noflo
Göcke, klickar man på produktmanualer där så kommer det bara på Engelska och det var samma som jag fick när jag köpte den.
Finns det inget bra översättningsprogram? Jag tror att jag är i stort behov av ett sådant eller så måste man snart ta en kurs och lära sig Engelska.
Annons
Noflo, ska prova att ringa imorgon, jag gjorde nog det när jag skulle öppna portarna till telefoni.


Vad är revition för något? man skulle knappa in det på support.
Ja gör det, så kan du väl skiriva en rad så får vi höra hur det gick.

Noflo
revition är omarbetad,
på första sidan här på IS så har vi en länk till svensk/engelskt lexikon
lite längre ned på första sidan under användbara länkar.

tyvär så är det nog så att man bör kunna engelska, i alla fall läsa

vi gjorde en test med 6-or för ett tag sedan. de skulle anteckna så många engelska ord de kunde under bussresan till centrum. de kom fram till mer än 100 ord på en resa av 5km. det motiverade dem att läsa engelska.

och alla som använder datorn på fritiden stöter ju på nya ord på nästan alla sidor som ni besöker. Ta och lista alla ord ni ser som ni tror inte är svenska från början och sök på dem i ett lexikon så får ni se.

varför jag tog upp nedladdningen, det första en tekniker får lära sig är att testa den svenska manualen om den finns, mot den engelska, det finns alltid felskrivningar, och det är de som kommer in först i felhanteringen
av produkter. står det fel så klarar man inte att gå vidare.

annars är det bra att ringa supporten om den är svensktalande
du kanske kan be om en svensk översättning av manualerna då.

lycka till
albin1967>> Det står på undersidan på routern om det är en A eller B version du har. Det måste man veta när man kontaktar dem, eller om man till exempel vill uppdatera firewiren i den..

Mvh Johan
Jag provde att ringa men det gick inte från bredbandstelefon och jag har bara det

ahnmarker, Det står D2 ver.3.10 på undersidan men inget om a-b, kan det vara D?
Göcke!

Du använder ord som revition.Tror du vi är akademier allihop.He,he

Har försökt slå upp en acceptabel ordlista över detta underliga ord,som
jag trots min ålder aldrig har hört.Finns inte.Ett ynkligt svar på Google som
inte gjorde mig klokare.

Vid närmare (två timmar) eftertanke,så menas det reviderad eller översatt
manual,kan jag ju förstå.Eller hur.?

Det svensk/engelska lexikon vi har på IS,är så dåligt så man blir gråtfärdig.
Men det kan ju du inte hjälpa.Men slår man in ett fackord om data.Bara
glöm det.Finns inte i deras databas.Inget annat heller.Häst och ko är vad
dom klarar av.

Jag har sökt efter lexikon i timmar.Men goodbye! Det finns inte om man inte
vill bli rånad.Köpte något från Växsjö för 600:-.Vilken blåsning.Det var ännu
sämre.

Ett gott råd."Skit" i att köpa program utan svensk manual.Då tvingar vi fram det .Har köpt lite program från Australien,men nu är det slut med det.
leiake, Denna routern är inhandlad på el giganten, men det är absolut inte första och säkert inte sista varan som man köper som inte har Svensk bruksanvisning, det verkar som om det håller på att försvinna helt med Svenska bruksanvisningar.
Det blir väl till att utbilda sig i Engelska och Tyska.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem