Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Är du skrockfull?

Är du skrockfull?

Idag är det fredagen den 13:e, är det nåt speciellt du undviker eller har du inga problem med detta datum?
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Inga problem som är allvarligare än vad det kan vara exempelvis måndagen den 3:e eller onsdagen den 25:e...
Jag är inte speciellt skrockfull just fredag den 13e därimott så brukar jag alltid ha otur dagen efter som imorrn , mycke konstigt men så har det varit i många år .. Förövrigt så är jag väldigt skrockfull vilket kan skapa lite problem i vardagen *L*

Om en svart katt sprang över vägen när jag körde bil,så vågade jag inte
annat än spotta lite lätt 3 ggr. över vänstra axeln.

Varför chansa,när det är så lätt.

Läste om en kändis som gick runt matsalsbordet 20 ggr när han skulle
gå ut på söndagar annars skulle han bli överkörd.
Så långt har jag aldrig gått i mina idiotier,än! (Bäst att tillägga)
Annons
Man får inte lägga nycklar på bordet, det betyder otur. Man får heller inte lägga bröd upp och ner på bordet, det betyder fattigdom. Det betyder otur att gå under en stege. Det påstod min mamma som var väldigt skrockfull.
Vem har inte spottat ner hela vindrutan på bilen när det har kommit en svart katt.
Var kommer all skrock ifrån?
Tycker mest att det är hokus pokus....

Har inget emot att lägga nycklarna på bordet, slå sönder en spegel eller gå under en stege.... Svarta katter är söta, inte börjar jag spotta för att jag ser en söt katt ?

Fredag den 13:e för ett par år sedan så vann jag stort på Unibet, och fick lönelyft samma dag.....

*hmmmm*

Men det kanske inte gäller alla människor...

Jag tror däremot att om man går omvägar för att undvika vissa saker, så utsätter man sig för en större risk, än om man skulle göra som vanligt, kanske är det därför som olyckor händer ?

// X

Joanna: Kan tänka mig att det, liksom sagor, är sätt att uppfostra genom skrämselteknik. Sagor om vargar håller barnen borta från skogen så de inte går vilse. Åtminstone tror jag att viss skrock kan ha uppkommit på det viset.

Skrock om nycklar på borden gör att man undviker repor på matbordet. Att inte ställa skorna på bordet är hygien. Går man under stegen kan man få något i huvudet eller riva ner den så den som står på drattar i backen.

Det där med brödet har jag inte hört talas om tidigare. Vet inte vad det kan betyda.
Telamundo!

Du är lite fel på det.Det är inte skrämsel utan det är sådant man hörde
av sina föräldrar i största allmänhet.Men inte för att skrämma.

Men här är en som är till för att skrämmas.Förr var det ju vanligt att ha
brunn på gården.I den brunnen fanns det brunnstroll,som var ovanligt
elaka mot små barn.

Än idag har jag den känslan när jag tittar ner i en djup brunn.Snacka om
hjärntvätt.

Tappar man en kniv så får man herr besök *L*
Tappar man en sked så får man dam besök *L*
Kliar det på magen så får man allmänt trevlig *L*
Tappar man en smörgås med smörsidan ner så blir det oväder , ja det finns mycke kul och inte bara tråkigheter
Det där med att det kliar på magen har jag aldrig upplevt.Men det är
kanske bara förunnat kvinnliga medlemmar.He,he
Kanske vet ej *S*

men håll me om alla ni som tycker att fredag den 13e är en olycksdag att det är lite synd om mig som fyller år just idag


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem