Söndag 19 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Övrigt

Är du skrockfull?

Är du skrockfull?

Idag är det fredagen den 13:e, är det nåt speciellt du undviker eller har du inga problem med detta datum?
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

leiake, ja det kanske du har rätt i! He,he.

Det var nåt om att när det kliar i höger och/eller vänster hand också, det har jag glömt vad det betydde!
Man ska heller inte sjunga innan man har ätit frukost, då gråter man innan kvällen.
Det finns säkert massor och roliga och tokiga skrock.
Fast jag håller med om att de flesta är säkert skrämselpropaganda.
När jag var olydig som barn då skulle ryssen komma och ta mej sa morsan.
Själv hotade jag min dotter med att om hon inte åt åtminståne lite av maten så kom inte tomten, för han satt minsann bakom en buske och kollade så att hon åt.
Om det kliar i höger hand så kommer man möta någon om det är vänster hand så får man pengar iaf som jag har blivit lärd av min mamma *L*
Grattis "Bea" hoppas det kliar på magen.
Annons
Ja det där med skrock är bra konstigt, hade inte en tanke på att det var fredagen den 13 i dag förrän jag läste om det i tidningen o genast var tankarna där, skrockfull nääää bara lite.
Jag har hört att kliar det mitt i händerna betyder det pengar i den ena o brev i den andra men kommer inte ihåg vilken som är vilken.
Likadant med tappade bestick, kniv-mansbesök, gaffel-dambesök, sked- barnbesök inte vet jag om det är riktigt men så sa min mamma, kanske skiljer det sig från land till land, hon var finska.
Hon sa oxå att om man tog på sig ett klädesplagg på avigsidan skulle man inte ta av det igen o ändra detta till rätsidan för då fick man inte roligt under den dagen el kvällen. Kan bli lite problem med vissa kläder om det är tröjor el byxor tex, underkläder kan funka för det är ingen som ser det, förhoppningsvis. Tappar man en kam el borste på golvet får man inte ta upp den utan att ha trampat på den först, man får otur annars.
Ett tag som ung var jag skrockfull då trampade jag på kammen el lät bli att vända klädesplagget rätt men nycklar på bordet var inga problem.
Idag är jag inte speciellt skrockfull.

Så GRATTIS Bea hoppas det kliar både på magen o i den handen som ger pengar.
Tack så mycke xyz och Tozza !!
Hoppas alla får en trevlig fredag även om det är den 13e ..*S*
Grattis BEA.
Fast jag tror inte på otur fred. 13 de.
Varför göra det värre än det är.Fredagen den 13 är som vilken annan dag som hälst. Gör det inte värre än det är.

Hälsningar bravo
Varför skall man vara skrockfull när man kan bli biten av en Vampyr!
http://www.monstersgame.se/?ac=vid&vid=21031759

Grattis BEA, hoppas stt dagen har varit till belåtelse!
Töntigt att tro det vore något särskilt med fredag den 13:e. Kolla bara hur fint Bea har haft det i drygt 4o år. (hoppas jag). /dhoffe

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem