Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Jag får snart spy på Norton

Jag får snart spy på Norton

Jag tror att jag har råkat ut för minst 5 gånger i år att Norton säger att jag är tvungen att aktivera Norton, och det lyser rött som den värsta stoppknapp i hela säkerhetscentrum. Både virusskyddet och brandväggen lyser ilsket rött. Jag har förlängt prenumerationen och givetvis betalat, lik f/n så dyker den här varningen upp med jämna mellanrum och jag måste aktivera produkten och skriva ut produktnyckeln. Vad göra? Byta ut skiten eller? Kopplade nyss upp mej och järnspikar vad det varnade! Usch vad less jag blir på Norton. Jag ger snart upp.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Använd inte Norton överhuvudtaget då dom är köpta av spamföretag som
spionerar på vad just du surfar och köper så dom kan sälja din E-post till några nya spamföretag, använd hellre dessa SUPERAntiSpy , AVAST och Keriopersonalfirewall som finns att hämta gratis och köpa och fungerar både på 32 och 64 bitars dator.
Glöm inte att göra åtminstone en sökning per dag bara.
AVAST har jag hört talas om på jobbet, det ska visst vara bra.
Panda då? Nån som vet nåt? Det stod lite om Panda i sista PC för alla.
Vad menas med 32 och 64 bitars dator?
Joanna !

32 kontra 64 bitars dator är som skillnaden mellan Skoda och BMW.

Det är liksom bättre prestanda på processor.Inget för dig än.

www.microsoft.com/sverige/products/windows/xp/64bit/ - 44k

Jag gacv dig tips på ett gratis och bra virusprogram,men avinstallera det
det du har först.

www.free-av.com
Annons
Om du tar ett nytt antivirusprogram så kolla manualen först så det finns en uninstall med , annars så leder detta till mer problem!
Och gärna en som uppdateras varje dag som Avast och Superantispy
gör för dom som har dessa program installerade, om du har nått som inte uppdateras så kommer datorn att få så mycket virus coocies att du får en
mycket slö dator, som nu när du kör med Norton tyvärr, jag tog dessa för dom är snälla och inte så resurskrävande program, har dom på en P2a
på 300MHZ och den rullar på snällt, Panda vill nog ha lite mera kräm för att göra sitt jobb tyvärr, och då står man där igen med "slö" dator.
Nu avslutade jag min scanning på datorn som tog 30 minuter och 7 allvarliga virus upptäcktes och 23 trackingcoocies togs bort, detta på en P2a
på 300MHZ, går att surfa på men jag har den för att "testa" program på, för man vill inte ha ett Program som slöar ner systemet i sin "huvuddator".
Vill bara passa på och rekomendera NOD32 som antivirusprogram, jag är mycket imponerad av har lite systemresurs detta proogram tar. När jag bytte ut mitt Norton emot NOD32 trodde jag att det var en ny burk jag hade fått.

http://www.eset.com/products/index.php

MVH Noflo
Kasperky antivirus är ett av de virusprogram som ligger högst i tester. Det uppdateras också var 3 timme, till skillnad från Norton som gör det en gång i veckan.
Jag har kört med Panda Platinum tidigare i flera år, och det har fungerat mycket bra. Problemet blev dock att de senare versionerna Panda INternet Security, tog mycket systemresurser.
Jag vet inte hur den sista versionen Panda IS 2007 är. Man har enl egna uppgifter förbättrat produkten, just med tanke på att den inte ska suga så mycket kraft ur datorn?
Hej alla. Själv kör jag med Panda Antivirus + Firewall 2007. Denna nya version tar mycket mindre resurser från datorn. Vill varna lite för de fria programmen, då de inte skyddar lika bra som de kommersiella. Företaget vill ju givetvis att du köper deras kommersiella produkt som skyddar din dator bättre.
Använder F-secure och det fungerar alldeles utmärkt även om datorn är lite trög ibland men så blir det ju med alla antivirusprogram,
Tack för alla tips. Jag ska läsa lite mer om de olika förslagen som jag fått, sen tar jag bort Norton för alltid.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem