Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Gmailkonto varför?

Gmailkonto varför?

Ser av och till ordet Gmail. Hittills har jag inte brytt mig om att fundera på detta. Är det ett måste idag tycker ni? Varför bör jag skaffa ett? Ska jag i så fall vidarebefordra mailen därifrån till min vanliga leverantör eller tvärsom?
Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Hm, tänkte skicka en inbjudan till dig men du har ingen synlig emailadress på IS.

EZ
Hoppsan!
Nu har jag bockat i visa e-postrutan.

Nu ska den synas!

/Egil
Så har jag skickat en inbjudan till Dartswede...men nu ser jag att nån redan hunnit före.
Nåja...då får Du 2 konton och det är alltid bra att ha ett slask-konto där man inte behöver bry sig så mycket om man spammas.

//Breeze

PS...Egil, har Du fått nåt konto än ?
Annons
Har skickat en inbjudan till dig Egil. Bör komma under dagens lopp.

EZ
Hej alla!

Det hade varit spännande att prova G-mail, är det någon som har en inbjudan kvar så är den välkommen
Inbjudan sänd Patric

EZ
Tackar EZ
Tack!

Har nu testat och det funkar fint!
Du lär få besök av jultomten i år med!

/Egil
NP

EZ
En funktion jag upskattar med gmail är att man kan lägga upp kontot i sitt vanliga Outlook express eller vad man nu har. Även fall man hämtar hem mailen via Outlook så finns de kvar på webservern. Likadant om man exempelvis skickar ett mail via webservern så skickas en kopia av det du skickat till outlook. Likaledes om man skickar via outlook express så sparas det skickade mailet på webservern. Så man är aldrig utan sina mail hur man än gör eller var man befinner sig. Jag tycker det är suveränt, rent och fint utan reklambanners och skit.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem