Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Dyr hyresrätt?

Dyr hyresrätt?

Hej, jag bor i en tvåa med "jungfrukammare", som det heter i kontraktet, hyresrätt i Malmö på 60 kvadrat. Min hyra idag är 4643 kr i månaden, vilket jag tycker är ganska skäligt, Men!! Nu har ägarna begärt en 18%hyreshöjning till nästa år, vilket skulle innebära en hyra på nära 5500. Det finns ingen gård som tillhör huset, på ena sidan har vi etthöghus och ett garagetak, på andra ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Breeze !!

Ha,ha. Där fick du så du teg.Jag kan kartan må du tro.Vet inte hur många
gånger jag har kört runt Sverige.100 ggr. kanske.Men jag vill inte påstå
att jag har mer än 2 besök i Bjuv.Har dom hotell där.???Var det kullersten på torget eller minns jag fel.

Tack Micke03.Jag börjar tycka om dig mer och mer.He,he
Jag bor i en hyresrätt i Trollhättan, av det allmännyttiga bostadsbolaget Eidar.

Jag har en hyra på 4018 kr, ytan är 60 kvm. Men området är inget vidare, det är mycket socialt utsatta människor, och jag då

Andra lägenheter i samma storlek i "bättre kvarter" så får man betala ungefär 500 kr mer i månad ungefär, oftast mer.

Det är inget bra område detta, så jag försöker söka mig härifrån, föräldrarna tar inte hand om barnen, de får gå vind för våg. Det är mycket fester, mycket gap från grannar. Blir mycket väsen då det inte är många som har arbeten att gå till, utan de flesta är hemma hela dagarna.

Detta område har ungefär 500 lägenheter, så husen är ganska många som ser exakt likadana ut.

Men det som är bra är att det går bussar in till "stan" varje kvart, ibland fler på dagtid, även mycket på kvällar och helger. Men att röra sig i detta område mitt i natten, det vet jag inte om jag gör om det inte är nödvändigt.

Kort och koncist var namnet, eller hur ?
leiake...att frivilligt ha besökt Bjuv är en bedrift bara det ! Kan ju inte se nåt med Bjuv som motiverar ett besök...och än mindre två.
(Om man nu inte räknar ett besök hos den excellenta lokala optikern förståss ! )

Torget..?, vilket torg ? Menar Du den tradiga platsen nere vid Posten och FS banken ? Där är bara vanliga tradiga plattor, buckliga plåtpapperskorgar och en halvmurken parkbänk....skabbigt och eländigt. Visst ja...det kom en ny fin gul postlåda för ett tag sen, och den är ju rätt grann och titta på !

För att återknyta till tråden så är hyrorna här väldigt varierande beroende på var man bor. Varierar mellan en sådär 4.000:- för en trea till att liknande lägenheter ligger på runt 7.000:-, men då i ett radhusliknande område med en liten trädgårdstäppa.

Nåt hotell tror jag inte Vi har här i byn, men Du vet ju var jag kan husera nånstans under dagarna....och jag kan nog anvisa en bra plats att sätta upp ett tält på ! I annat fall kan Du nog campa i trädgården...har till och med en kompressor Du kan låna för att blåsa upp luftmadrassen med !

Ha det gott....//Breeze

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem