Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

SJ´s hemsida sämsta som finns

SJ´s hemsida sämsta som finns

Gjorde ett besök på www.sj.se för att hämta en tidstabell åt oss före en planerad resa men tvingades efter mycken möda och stor frustration att till slut ge upp försöket.
SJ´s sida är fanimej det värsta jag stött på, funktion, logik, design mm är långt under bottennivå, inte undra på att folk väljer bilen, det gör iallafall vi hädanefter.

/Urspårad
Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Jag vet inte, men om vi ska snacka dåliga sidor med noll användarvänlighet, så säger jag bara en sak; Eniro/Gula sidorna!

Rob har fel sidan är skit =D
rörig och förrvirrande
Med tanke på att jag är utbildad på Informations Arkitektur så kan jag inte alls hitta vad det är som gör SJs sida så rörig och förvirrande... den är lätt och hitta på och menyerna är självförklarande...
Annons
Ja med tanke på att jag är mycket välutbildad då det gäller grafisk form och information så önskar jag säga att SJ:s sida är skitdålig och ej lättöverskådlig.
Menyerna är usla och sidan är grafiskt sett tråkig.
Rob måste vara anställd på SJ då ingen normal människa anser att deras sida är på något sätt positiv. =D
Är även jag "högutbildad" inom tidigare omtalade områden och anser som Matte att sidan är rent ut sagt usel. Ful till utseendet sen hur det bakomliggade funktionaliteten med låsningar av olika databasobjekt som är "under bokning" fungerar banne mej inte alls..
Ibland letar man fram en sista minuten resa och efter att gladeligen fått svaret att det finns just den tiden man vill åka och klickar vidare visar det sig att även en andra person fått samma erbjudande. Kruxet här är att han/hon är mycket snabbare på tangenterna än mej ( eller inte ) men jag kanske har mitt kontokort en bit bort och vips så har den andra personen sprungit om mej i "kön" och ja får ingen biljett även om sessioner och liknande borde styra detta.