Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

TP-test

TP-test

Det finns ju olika program för dessa bredbandshastigheter.Den enda jag
begriper är en som heter 3,1 för Windows.

Där stär det upp och ner 87,6% och 97,6%.Då är jag nöjd.Allt det andra
är ju obegripligt.Fattar inte varför dom krånglar till allting.Men det är
väl för vi Svensson inte skall fatta ett "jota".

Om man vill testa Telia/Skanova så finns dom inte.Antagligen är alla
servrar knutna till Telia.

Men hur mäter man kabel.Någon som vet.
Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Bubben :)
Då rör du dig inte i de kretsarna
Huckleberry:

Vilka kretsar menar du?
Bubb
De kretsar där man delar filer med varann via privata FTPservers
Annons
Du har rätt..(nästan)
Hur kom ni fram till att man bara behöver den hastigheten?

Som privatperson som jobbar hemifrån vill man verkligen ha mer och har man en spelserver(Vilket vääääldigt många har) hemma så vill man ha mer eller har man webbserver( även här är det många som har det) hemma så vill man ha mer, har man FTP-server hemma vill man ha mer. Ska man ladda hem något så vill man inte vänta i evigheter och sitter man och jobbar över VPN så vill man inte heller vänta i evigheter.

Och hur många som skickar mycket filer upp och ned varje dag fan du skulle ju storkna om du viste hur många det är. Så ja ju snabbare desto mer får du ut av internet.


samman fattning Tid är pengar och tid är även fritid så är det bara.
Men vill du sitta och vänta så vist jag kommer inte säga emot det men det är något som jag tycker är lika tråkigt som att stå i kö.
Rob:

Och hur många har spelservrar hemma som privatperson???

Och hur många MB skickar du i e-post och filer under 100 MB varje dag vilket dom flesta använder internet till???

Men som sagt var....det är VAD är det du skickar tar emot som privatperson hemma när du INTE jobbar som gäller och hur stort det är???

Om du skickar och tar emot 100-tals filmer varje dag över nätet så behöver man GARANTERAT 100 MBit/s men det tror jag INTE leiake behöver!

Då hade han nog sagt det...eller?

Jag bara undrar???

Jag lägger nu ner denna diskussion då jag fattat vad Rob och huckleberry menar men personligen tänker jag INTE betala för massa bandbredd i framtiden jag inte behöver som privatperson!!!
Nej det är klart Bubben, att om inte du behöver det så är det bra och då ska du inte betala mer.

"Och hur många har spelservrar hemma som privatperson???"

Nedan har du svaret och eftersom jag håller på med onlinespel, servers mm så vet jag!

Det är många som har spelservers hemma, där både upp å ner är viktigt. Tex bara i call of duty2 som har relativt få spelare jämnfört med counter strike source finns det i runda slängar ca 100 st privatpersoner som har spelservers.
Kollar man sen på SCs finns det ca 9000 servers vara kanske hälften är privatpersoner som står för dem. Sen är det bara att fylla på med online spel och därefter har du väääldigt många som har servers hemma.
Tex så har jag och mina polare 2st spelservers och en ftpserver.
Förstå att det finns personer som är mer insatta och vet vad de talar om. De sitter inte bara och skriver massa blaj!
Får jag 24 för 399:- tar jag hellre det än 8 för 250:-, men det är ju jag det
Huckleberry:

Det var ju inte som var frågan från första början...

Utan det var ju något helt annat!

Läs leiakes fråga igen och fråga dig själv om det är rimligt i dagsläget i hans fall eller om han kan vänta ett halvår!?

Priset lär nog INTE ändras..och då kanske han har 10-50mbit/s både upp och ner för samma pris!!!

DÅÅ först ska han ändra!!!



Hänger ni meeed???
För att svara på leiakes fråga kan jag först förklara procenten i testet
"Där stär det upp och ner 87,6% och 97,6%.Då är jag nöjd.Allt det andra
är ju obegripligt.Fattar inte varför dom krånglar till allting.Men det är
väl för vi Svensson inte skall fatta ett "jota".

Du ska inte titta på procenten utan på "högsta uppnådda hastighet" på Sändning och mottagning. Procenten är hur stor tillgänglighet du har på nätet, alltså 100% är max. Själv har jag 7-10Mbit/s ner och 93% tillgänglig bandbredd med ett avstånd på 3km från stationen och dåliga teleledningar,så jag har rätt bra med tanke på min hårdvara :)

Mbits/s är det som är intressant, inte procenten. Det är i andra saker procenten är intressant ;)

Bara kort till Bubben; Det var du som spann vidare på ett av mina inlägg där jag förklarade varför man behöver snabb lina. Därför gled vi ifrån huvudämnet. Jag ville bara svara på din fråga nämligen ;)

Missade säkert frågan igen men skitsamma :)
ikväll är det fotboll
Huckleberry !

Tackar för din hjälpsamhet.Men jag testade TP-test 5 och det blev bara
"skit".Ni som är ovana.Gör som jag.Kör 3:an.Där står %.Står det 20%
på den ena och 64% på den andra.Då ringer ni er Internetoperatör,
för då är det fel.Står det runt 90% på båda.Var glada.He,he

Det här begriper jag.90 % då vet jag att det något så när.Det andra
begriper jag inte.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem