Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Vädret 1 nov

Vädret 1 nov

Hej Alla! Skulle vara intressant att veta hur ni har det med snö och blåst, för det lär det finnas gott om idag. Har du suttit fast med bilen, suttit fast i ett tåg, varit ute o skottat, försökt ta dig till jobb utan att lyckas m.m? Här i Mlamö har det kommit lite snöblandat, och det blåser ganska hårt, Öresundsbron är avstängd p.g.a att en av järnvägens kontaktledningar har ramlat ner, men annars har vi nog sluppit undan det värsta. Skriv o berätta, väder är alltid intressant!

Ha en bra dag!
Micke
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej , här i Trollhättan är det jätte kallt å halkit snön ligger kvar å jag undrar hur jag ska orka gå å handla iof så är det inte alls långt till affären men jag gillar inte halka å det blåser ganska mycke oxå . Det är tur att det är höstlov så man slipper se en uppretad tonåring som vägrar gå till skolan iom vädret men men håller det i sig så lär man få det problemet på halsen iaf *S*

Snön glittrar fint i solen å det är mysigt
Hej.
Ja väder är intressant. I går kväll 23.00 hade jag +7° så då tänkte jag att prognosen på väder stämmer ju inte med att vi får snö. Jag bor 1 mil söder Jönköping. Men ack när jag slog upp dom blå i dag på morgonen ca 10-15 cm snö stark nordlig vind å -3°. Tack vara att det var köldgrader var ju snön lätt att skotta, vilket jag gjort i omgångar då jag som pensionär inte var tvungen att åka någonstans. Ibland skönt att slippa tänka på hur man tar sig jobbet.
Nuläge; Vindstilla slutat att snöa samt att solen vill leta sig genom molnen men fortfarande -3°. Vi är ju lovade +8° på lördag, så visst är det föränderligt och intressant med väder.
Hejsan!

Här i Sölvesborg eller utanför är det nästan snöstorm, det blåser ganska bra och så kommer det lite snö men inte så mycket så det hinner lägga sig, skönt.
Annons
Hej Albin, södra Sverige utom Malmö verkar ha snö, undrar hur de har det uppe i Norrland.
Ser på din e-mail adress att du är samlare, intressant att veta vad du samlar på, själv samlar jag lite järnvägsgrejor.

Micke
Hejsan Micke, jag samlare på mästan allt, lite av dessa konstiga saker är bla mp3 spelare jag har nog ca 100st men då är det många dubbla allt från 64Mb till 3,3Gb, och så samlare jag på elverktyg det är nog också lite ovanligt jag har ca 40st laddningsbara skruvdragare, ca 30 cirkelsågar, ca 15 högtryckstvättar, ca 25 motorsågar bensin och el, ca 35 kap& giringsågar, och fräsar hyvlar häcksaxar mm mm mm.
Pengar samlar jag lite på och kepsar mössor och hattar, ja nästan allt.
Järnvägssaker har jag inte börjat med ännu he he.
Micke03: Här i norrland så är det inte mycket snö på backen...allt blåser bort...*s*
Gävle kan man ju iofs knappast kalla norrland men ändå. Tågen norrut är inställda och det räcker med att komma en knapp mil inåt landet så är det flera decimeter snö.
Vinden har avtagit lite, men det knakar fortfarande lite i fönstren...*brrrr*
Umeå har i dag klart väder, nordlig lätt bris (3-4 m/s) ca -8°. Här vid kusten har det inte kommit så mycket snö än. Inlandet har däremot fått en hel del.
Gunnarn utanför Storuman har just nu - 16° och vindstilla.
Utanför Birgers Lycksele verkar det vara -15° just nu
Här i Stockholm snöar det sedan några timmar tillbaka och blåser hårt!
Som vanligt har väldigt få hunnit få på vinterdäcken ännu, så det är trafikkaos på vägarna.
Det som stör mest är att idioterna i köerna kör ut i korsningarna och blockerar trafiken som ska korsa.
Här på Gotland snöar och blåser det. Någon cm snö och stormvindar i byarna. Har lagt på vinterdäcken på Forden för att vara på säkra sidan men det måtte väl inte bli vinter ännu? Det är ju bara 1:a november. Här på ön brukar vi normalt inte få snö förrän i januari någon gång.
I Norrköping -5 °, lite snö och snålblåst, usch! Tur att jag fick dubbdäcken på bilen igår. Tacka vet jag sommaren med sol och värme. Jag tror jag går i ide ett halvår. Fast å andra sidan så slipper man myggen nu!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem