Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Vädret 1 nov

Vädret 1 nov

Hej Alla! Skulle vara intressant att veta hur ni har det med snö och blåst, för det lär det finnas gott om idag. Har du suttit fast med bilen, suttit fast i ett tåg, varit ute o skottat, försökt ta dig till jobb utan att lyckas m.m? Här i Mlamö har det kommit lite snöblandat, och det blåser ganska hårt, Öresundsbron är avstängd p.g.a att en av järnvägens kontaktledningar har ramlat ner, men annars har vi nog sluppit undan det värsta. Skriv o berätta, väder är alltid intressant!

Ha en bra dag!
Micke
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

Här i Göteborg är det en strålande kväll med -3.1 o snålblåst.

Men glashalt när man går ut. Så bäst o sitta inne o

http://vader.batcave.net/vader.jpg
Imponerande vädersida du skaffat dig, jag har läst här på IS om den innan, och nu har du lyckats förträffligt. Grattis

Till alla andra som skrivit och berättat om era förhållanden idag, Tack, det har varit betydligt roligare än att se de gamla vanliga bilderna på TV, och nog märks det vilket långt land vi bor i, svinkallt i norr, massor med snö i mellansverige, och snöblask och våta vägbanor i söder, det enda vi tycks ha gemensamt är vinden.
i Lapp-Stockholm har vi -17 just nu. Ca 30 cm vitoch fin snö. Kanonfina vägar med ordentligt vinterväglag och rejäla snödrivor (utnyttjas som stöd ibland när man kör bil). Får bara passa sig för renar och älgar. Har haft fint väder ett par dagar.
Tycker det är bra om kylan står i sig en vecka för att sedan släppa. Man hinner vänja sig med kylan då så när det bara blir -5 till -10 så tycker man det är milt. Vi har ju torr luft här så det känns inte lika kallt som t ex vid kusten.
Annons
Östersund har haft fint och soligt väder, ca 5 minusgrader och måttligt blåsigt hela da'n. Riktigt trevligt väder mao... Linda
Efter ett mycket besvärligt dygn, med stopp i trafiken och många långtradare och personbilar som fastnat i snöyran och inga tågturer, är det just nu minus 3,5 och vindstilla. I centrala Leksand där jag bor, tornar snödrivorna upp sig meterhöga! Nordanvinden håller i sig.
Jag "gillar inte läget", det är halt och knaggligt att gå ute på "stan".
Men barnbarnen tycker det är underbart!
Här i vildmarken var det kl.06.00 minus 16 grader. vindstilla, Soligt och 5 till 10 cm snödjup. Ingen trafikkaos.
Hälsning från skatteparadiset Ragunda.
Nog för att jag är en Jamt i förskingringen men jag har för mig att solen inte är uppe kl 0600 ens i Ragunda , här i mina trakter var det blåst och 1- i går och lätt snöfall, i morse var det 7- lätt vind, just nu klarblå himmel och 5- och en dalande sol så det blir nog en kall natt.

xyz.
Du har så rätt xyz.
Så här var det meningen att det skulle stå.

Här i vildmarken var det kl.06.00 minus 16 grader. Just nu är det vindstilla, Soligt och 5 till 10 cm snödjup. Ingen trafikkaos.
Hälsning från skatteparadiset Ragunda.

(Med just nu avsågs tiden när jag skrev. Kl 09:07)
Men just nu när jag skriver detta är det inget solsken.
/ Torvar
"Torvar" jag ville bara skoja lite jag förstod vad du menade, Jämtland är underbart men nu blir det ingen resa dit förrän till påsken, ha en skön vinter.

xyz.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem