Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Hjälp om hemsida

Hjälp om hemsida

Ny hemsida, vill ha feedback
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

kanske bra att skriva ut adressen till den. Eftersom du missade det och jag kan den så gör jag det åt dig: www.gtspel.com

Så kom igen nu alla glada och ledsna, ge honom lite feedback nu :D
Enda jag irritera mig på vid första anblick är att du använder Times eller liknande i menyn under recensioner för orden action, motor,sport och övrigt...

Times går bra att använde om du skriver ett Dokument i word eller liknande för att hakarna hjälper ögat att fokusera... men på internet är det typslinnet banlyst eftersom det är omöjligt att få det att se snyggt och lätläst ut där... Använd Verdana istället i storlek 10 som du verkar ha.. Verdana är det snyggaste typsnittet för internet sidor.
Tack Rob för inlägget. Teckensnittet är av annan typ, för att det skall skiljas från dom andra. Men du har helt rätt. Jag skall tänka på vad du sagt.
MVH Gt
Annons
Tycker du har ett användbarvänligt upplägg på din site.

Det vore snyggt om du kunde få till en mouseover på din meny så att dina rubriker blir high-lightade i en annan färg när man för muspekaren över.

Kanske vore snyggt att göra din betygruta i en annan färg för att framhäva den lite?

Och varför inte en köp-länk till varje spel? Köp spelet hos thegame, cdon, ginza, åhlens, m.m. tillsammans med dina recensioner skulle din info vara en bra utgångspunkt när man vill handla spel på nätet.
Gt ska du göra onmouseover så tänk på att den ska funka i både internet Explorer och Mozilla annars är det ganska meningslöst att ha den...
Till Daniel.
Tack för all feedback. Visst hade det vart snyggt med mouseover, men jag kan inte macromedia så pass att jag vågar mig på detta. Min sida började som ett expriment för c:a två år sedan, och har därefter fullkomligt exploderat, i mina ögon. Den nya sida har legat uppe sedam mitten på mars, och jag har haft 3700 träffar. Ju längre tiden går blir jag mer och mer insatt i macromedia, vilket kan resultera i stora förändringar. Har du tips &trick så hör gärna av dig. Angående länkdelen som du skrev om, så är det en självklarhet. Skicka mig vilka länkar du vill ha på min sida, så fixar ag resten. Tack så mycket för denna gång.
Mvh Gt
Hej Rob. Som du ser i mitt inlägg till Daniel, så har jag mycket att göra med sidan. Men återigen har du rätt. Tack för ditt inlägg. Hoppas vi hörs snart igen
MvH Gt
Vad menar du med "macromedia"? Flash? Dreamweaver? Förresten går det nog att få mouseover med lite java eller något liknande. Kolla www.webdesignskolan.com . Själv föredrar jag Tahoma som typsnitt, ifall du inte vill ha Verdana.

Trevlig sida förövrigt, fortsätt så.
Nä med java lär det bli svårt... men med Javascript lär det gå bra.. ;)

den bästa sidan för standarder du borde läsa igenom GT är www.w3schools.com ...

hmm om alla andra lägger upp länkar här kanske ni får beta testa en webbaserad MSN/ICQ klient mot slutet av sommaren.. ;)
Till Rob.
Det är inte min tanke, men.Hm Det jag satsar på är innehållet. Lägger mycket tid på recensionerna. Tack ändå
Ps! angående slutmeningen.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem