Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Battlefield 2 COOP Problem

Battlefield 2 COOP Problem

Nu när man fått ihop sin barebone och den nya datorn står på sin plats tänkte jag att grabben och jag skulle spela lite Battlefield 2 tillsammans i ett coop spel, så jag knyckte lilltösens skärm och började koppla ihop datorerna.
En nätverksswitch i mitten och ett par kablar till denna, startar upp Hard Justice Modden som är känd för att den just är primärt inriktad mot coop, skapar en lokal server på en enda kar...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

COD har vi, både 1 & 2 så det kör vi på...

kex...hittade inget matnyttigt på bf2.se.
Trodde att jag sett ngt på WCC SQUAD för längesen, men efter att ha sökt även där utan resultat tvivlar jag på att det var där...kanske var det på Merc's istället.
Men sen är det ju så att det man inte letar efter hittar man och när man väl söker något så ser man det inte. Får ta en kik till...

//Breeze
http://bf2.se/forums.php?m=posts&p=142768
Kollade länken kex...ungefär så långt har jag kommit själv, dock skrev jag inte in vid "Välj Connect to IP" något IP
Antar att det är default server IP som gäller, men annars kan man ju alltid kolla upp det.

Men...man ska väl inte behöva skriva in ett IP nummer ? På Internetcafeet här i byn går man bara in under Join local och då ser man den skapade servern direkt. (även om datorn vi använt har varit avstängd)

Kanske jag får snacka med grabbarna på cafeet, eller att dom kommer hem till mig och visar hur slipstenen ska dras. Men först ska jag se om jag inte kan lösa det på egen hand.

Ser Du...som jag sa, när man letar efter något ser man det inte...


//Breeze
Annons
Så där, Ja....nu är det här löst !
Träffade en som jag är bekant med som jobbar med datorer och han knuffade in mig på rätt spår. Det var lite mer komplicerat än jag föreställt mig, men ganska lätt att fixa ändå.

Så här är lösningen...
1. Gå in i kontrollpanelen och välj Internet och nätverksinställningar där.

2. Klicka på "Nätverksanslutningar"

3.Markera din nätverksanslutning och välj efter högerklick på denna "Egenskaper" eller "Ändra inställningar för den här anslutningen" som man hittar i den vänstra sidolisten på fönstret.

4. Du får upp en liten ruta som heter "Egenskaper för anslutning till lokalt nätverk" och i denna klickar man på "Installera"

5. Rutan heter nu "Välj nätverkskomponent och där markerar man "Protokoll" och klickar sen på "Lägg till"

6.Klicka nu på "NWLink IPX/SPX/NetBIOS Compatible Transport Proto... och sen OK.

7. Datorn kommer nu att arbeta ett litet tag för att sen gå tillbaka till rutan "Egenskaper för anslutning till lokalt nätverk" Väl där markera den nytillagda "NWLink IPX/..." och välj "Egenskaper"

8. Det interna nätverksnumret kan inte vara lika på 2 datorer man kopplar ihop så den 8 siffriga raden med bara nollor, där ändrar men den sista nollan till en etta om det är den anslutande datorn...Behåll nollan på den datorn som ska agera som server.

9. Nu är det bara att trycka OK och stäng alla fönster.

10. Vi kopplar ihop datorerna, antingen direkt till varandra med en korsad nätverkskabel, eller med 2 okorsade nätverkskablar som pluggas in i en switch mellan datorerna, då kan fler än 2 datorer kopplas samman. Tänk bara på det interna nätverksnumret inte kan vara samma på nån dator så döp de olika datorerna till 00000000, 00000001, 00000002, osv... och sen startar vi upp Battlefield 2.

11. Efter att ha loggat in på BF2 väljer vi "Multiplayer" och därefter "skapa lokalt" Nästanpå längst upp till vänster står det "Servernamn". Där kan du ge servern ett namn, vilket du än vill. Vid "Tillgängliga kartor väljer vi sen spelläge Co-op och kartan vi vill spela genom att markera den och tryck på "Lägg till karta". Därefter är det bara att klicka på "Starta server"

12. Den anslutande datorn väljer också multiplayer, men därefter "Anslut lokalt" När man vet att den andra datorn som agerar server är klar finns det en knapp "Uppdatera Lista" under Lokala servrar.

13. NU kommer servern Du skapade att visas i listan. Bara att markera den och sen klicka på "Anslut till server"

14. Ha skoj och fragga Bots...

//Breeze

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem