Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Grafikkort

Grafikkort

Hej alla.
En dum fråga.
Jag har en dator, fick värmefel på grafikkortet (minnesfel) Lämnade in den på service, dom har nu satt i ett nytt kort - jag undrar bara om dom satt i ett sämre än det jag hadde.
Gamla kortet = nVIDIA GeForceTI4600
Nya kortet = nVIDIA GeForce FX 5200 Ultra
Försökt hitta information på nätet, men ej lyckats - ngn som vet??
MVH
Ubbe
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

Sen att Ubbe fick värme fel på kortet kan mycket väl ha o göra med att han har det för varmt i lådan och inte bara på att det var fel på kortet... speciellt om han har överklockat det...

själv måste jag ha två extra fläktar i min låda för att mina hårddiskar inte ska bli överhettade... lite irriterande nu låter min dator hela typ 15-20db beroende på hur varm processorn är och hur mycket jag kör med hårddiskarna.:)
Oki, nu fattar även jag Nix har inte överklockat, dessutom så har ursprungskortet en fläkt inbygd sas
det nya kortet har "bara" kylflänsar, så nu är datorn ganska mycket tystare
Mvh
Ubbe
Jag vill bara påpeka att även det gamla kortet Ti4600 kan man kyla med passiv kylning om man vill få ner ljudnivån. Själv spelar jag på ett Radeon 9800Pro med passiv kylning.. inga problem där inte.
Annons
Jag spelar på ett Ti4200 funkar alldeles utmärkt.. :)
Svar till Los Lovos:

Rob svarade som jag menade..
Jag trodde grafikprocessorn var överhettad på förra kortet.
Ok .. det skrev han ju iofs i frågan.. att han fick värmefel på graffakortet .. Och det är ju då vanligen just GPU:n som blitt överhettad ..
Hursomhelst vill jag passa på att rekommendera Zalmans passiva HS som passar på dom flesta kort --> Zalman ZM80C-HP <-- Gå och inhandla en redan idag.
>>> Los Lovos. Som sagt, kopierade i princip ditt inlägg, mailade i väg det till företaget -

Här är svaret

"Det måste ha blivit något fel för det kortet som du har fått är alltså ett :
nVIDA GeForce FX 5200 Ultra

Det du ska ha är ett :
VGA LEADTEK LR2950 256MB DDR NVIDIA ( Geaforce FX 5600 )"


Så nu har jag ett geforce 5600 o är nöjd - tack för hjälpen allihop.
//Ubbe

Tjenare Ubbe.

Vad roligt att det löste sig så bra, och kul att jag kunde hjälpa till. LeadTek gör f.ö. kanonbra kort!
Ha de bra!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem