Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Utbildningar?

Utbildningar?

hej
jag undrar om det finns utbildningar som man kan köpa sig in på här i sverige?? tex om man inte har bra betyg o komma in med så kan man köpa sig in istället någnn som vet något om det?
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Det beror på vilka utbildningar du menar. Det finns kurser som du kan köpa t.ex inom hantverkyrken, frisör mm. Finns säkert fler men kommer inte på några nu precis.
Vill Du bli montessoriförskolelärare/lärare så finns en privat utbildning. Frugan har gått den, men vad det kostade oss minns jag inte exakt. Tror att vi la ut nånting mellan 20-30.000 totalt med alla böcker som frugan köpte.
Om nån vill veta mer så får jag återkomma i ämnet

//Breeze
Breeze:
Jag antar att det är en påbyggnadsutbildning du menar vilket förutsätter att man har förskollärarexamen/lärarexamen i botten. Eller?
Annons
Nej du kan inte muta dig in på utbildningar i sverige. Ja självklart finns det väl alltid någon som är korrupt men jag tror inte det är speciellt lätt.

Det du kan göra är att köpa kurser som kostar pengar för alla. Sånna finns det gott om men specificerar du inte vad det är exakt du tänkt dig så antar jag att du vill bli sanitetstekniker och vill lära dig att städa.
learningtree.se har ju asmånga utbildningar som kostar.. om det är sånt du menar?
juristutbildningen hade jag tänkt på bland annat
Det finns nog inget annat sätt än att plugga till sig bra betyg.... inte vad jag vet i alla fall. Om du nu inte måste göra nåt olagligt som att fuska till dig bra betyg förstås..
Annars finns det ju längre väg att gå om du vill bli jurist. Gå en utbildning på folkhögskola till socionomlinjen och fortsätta därifrån genom att bli behörig och komma in på juristlinjen den vägen.. då kan du bli behörig som en reel kompetens så att säga. Genom en intervju med studievägledare då menar jag. Kolla med skolans studievägledare vilka vägar som finns att gå!!
Det går ju att bli läkare genom att från grunden gå omvårdnadsutbildningen slinka in genom ett bananskal den vägen, även om du bara har massa G:n i betyg.. förstår du hur jag menar?
förstod inte riktigt hur du mena? men jag har massa g:n bara o kommer inte in ngnstans :/ allt känns så hopplöst nu :(
Nej...det här skulle inte röra sig om någon påbyggnadsutbildning. Den är inte ens svensk, utan utbildningen styrs från montessori center i London.

Nu hade frugan förvisso en förskole / lärarutbildning i botten...men inte heller den var svensk. Nu är hon godkänd som förskolelärare i svensk förskola, och som Montessoriförskolelärare.
Hade hon nu bara gått montessoriutbildningen så hade hon naturligtsvis bara kuinnat ta jobb på montessoriförskolor, som är privata initiativ...

//Breeze
sixten kan du förtydliga dig? det du skrev ser intressant ut men jag förstod inte riktigt hur du mena.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem