Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Varning för Nigeriabrev

Varning för Nigeriabrev

Jag fick precis ett mail som gav mig ett gott skratt. Läs själva och se hur lågt dessa lurendrejarna numera går. Varning - gå inte på dessa mail! (nedan är en ny variant av typen nigeriabrev) //Mvh Daniel

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

MY BLESSINGS

My name is Mrs.Hannah Jack Williams I am a dying woman who have decided to donate what I have to you/Organization. I am 59 years old and I was diagnosed for cancer about 2 years ago,immediately after the death of my husband, who had left me everything he worked for. I have been touched by God to donate from what I have inherited from my late husband to you for the good work of God than allow my relatives to use my husband hard earned funds ungodly.

Please pray that the good Lord forgive me my sins. I have asked God to forgive me and I believe he has because He is a merciful God.

I will be going in for an operation tomorrow morning I decided to WILL/donate the sum of $3,500,000(Three million five hundred thousand dollars) to you/Organization for the good work of the lord, and also to help the motherless and less privilege and also for the assistance of the widows according to (JAMES 1:27).

At the moment I cannot take any telephone calls right now due to the fact that my relatives are around me and my health status. I have adjusted my WILL and my Executor is aware I have changed my will, you and him will arrange the transfer of the funds from the Private Finance company to your humble self.This decision was taking after going through your personal profile.

I wish you all the best and may the good Lord bless you abundantly,Please use the funds well and always extend the good work to others.Contact my Executor BARRISTER EDWARD HAYES with this specified Email: [mail borttagen] with your full names contact telephone/fax number and your full address and tell him that I have WILLED($3,500,000.00) to you and I have also notified him that I am WILL-IN that amount to you for a specific and good work. Thanks and God bless.

NB: I will appreciate your utmost confidentiality in this matter until the task is accomplished as I dont want anything that will Jeopardize my last wish.And Also I will be contacting with you by email as I dont want my relation or anybody to know because they are always around me.

Regards,
Mrs.Hannah Jack Williams
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Tänk att det finns de som fortfarande går på dessa brev!
Har under hela min tid på nätet aldrig fått ett enda brev av detta slag, det är helt ortoligt med tanke på hur många e-post adresser jag har haft.
Har väl bara haft en himmla tur.
Underbart härligt att se Dig med Din lilla nykomling.

Massor av Nigeriabrev bl a har vi fått, men spärrat dem bl a genom hjälp av SpamFighter.

Vi får numera (nästan) inga "tokbrev/reklam".

Daniel: Lycka till med nykomlingen!

Många varma hälsningar från ett gråmulet, regnigt och ett, som jag tycker, dåligt hockeylag i Leksand.
Tänker på en rolig låt med Dr: Alban...som hette "Hello Africa"

refräng: Hello Nigeria..tell me how are doing..hello motherland..osv..



Skämt å sido..deleta breven omedelbart..!
Annons
Tänk att det fortfarande finns folk som öppnar dessa brev?
SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM
sedan 1998 har jag ungefar 500 av dessa brev av varierande slag.
otroligt nog gar folk fortfarande pa detta, sarskilt i usa
sag pa tv har i usa att folk har har betalat uppemot 50 miljoner dollar per ar
sa denna brev-industri blomstar fortfarande
På min hotmail spärrar jag precis allt som jag inte vet vilken avsändaren är, har gjort det i några år så nu kommer det knappt något skräp.
På min vanliga mejl så kommer det aldrig något och jag har aldrig spärrat något heller.
Ja, naiva människor har alltid funnits o kommer alltid att finnas.
Jag får aldrig spam nuförtiden (ta i trä) o skönt är det. Öppnar aldrig ett mail som jag inte vet vad det är.

Daniel, sicken go babys du har. Alltså vilken underbar söt babys. Kommer inte ihåg om jag grattade dig så Grattis o lycka till.
Så det har gått från avhoppande regeringsmän med statliga tillgångar som smusslats undan till i cancer döende gummor som ärvt en massa pengar !

Jag har också fått en del sådana här Nigeriabrev till firman, men det här var en ny infallsvinkel.

Att folk går på sånt här förefaller otroligt....

//Breeze
Ja, den som går på detta brev måste ju vara en galning själv, jag menar att detta är ett av många knep att få ihop så man blir stenrik. mottsägande så det förslår. tur man inte fått sådana brev på mejlen tack gode gud!
Ja jag fattar inte heller hur folk kan gå på dessa olika konstiga brev från lotterier,Nigeria brev mm. Just efter sunamin så kom det väldigt mycket tiggarbrev och även brev om att folk hade lämnat efter sig diverse investeringar , halvfärdiga projekt av olika typer. Och vad gör vi inte för en medmänniska som sitter där med massor av miljoner i dollar som vi bara behöver hjälpa med ett litet bankkonto. Vi ställer givetvis upp denna svåra stund med avlidna släktingar mm.
Och det mest konstiga är att det är välbärgade människor som är så giriga att dom tror att man kan bli ännu rikare genom att svara.
Mycket märklig betende.
Jag samlade dessa brev ett tag för några år sedan och jag tyckte det var skitkul att inleda e-mail växling och se om dom svarade, som besöksadress och telefonnummer använde jag polisen i Ludvika.
Jag hittade på firman PO. LIS AB. Jag har ofta undrat om dom har sökt efter mig på min firma, dom ville ju gärna att man skulle vara egen företagare.
En del brev lite hotfulla eftersom mitt bank konto inte verkade stämma, dom kontaktade tydling min bank i Luxemburg eller om det var Lichtenstein.
Jag dök ju ej heller upp på det avtalde hotellet i Amsterdam som vi hade kommit överens om för att överlämna mina konto handlingar mm. Min ursäkt var att mina grisar hade fått kolera eller att dom hade fått böldpest.
Men kul vara det ett tag. Jag har för mig att det var en kille som lyckades lura någon att hålla upp en skylt med svensk text med något obskyrt innehåll och sedan fotades med skylt och ansikte. Han överlämnade underlaget till polisen men inte fick dom fast några. Har för mig att ligorna operrerade från Holland i huvudsak.

http://www.met.police.uk/fraudalert/419.htm
http://home.rica.net/a
lphae/419coal/
http://directory.google.com/Top/Society/Issues/Fraud/Advance_Fee
_Fraud/
http://www.freemaninstitute.com/419cbn.htm
http://www4.tripnet.se/~pin
go/419/ Mycket bra sida med information.
Och Polisens svar om detta problem.
Nigeriabrev
Finanspolisen tar inte längre emot e-post om Nigeriabrev
Polisen uppmanar mottagaren att radera meddelandet från datorn utan att svara. Har du blivit utsatt för ett brott ska brottet polisanmälas.



Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem