Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Varning för Nigeriabrev

Varning för Nigeriabrev

Jag fick precis ett mail som gav mig ett gott skratt. Läs själva och se hur lågt dessa lurendrejarna numera går. Varning - gå inte på dessa mail! (nedan är en ny variant av typen nigeriabrev) //Mvh Daniel

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

MY BLESSINGS

My name is Mrs.Hannah Jack Williams I am a dying woman who have decided to donate what I have to you/Organization. I am 59 years old ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Framförallt gillar jag den här formuleringen: "This decision was taking after going through your personal profile."

Daniel: Man SKA inte ha en massa personliga uppgifter på nätet, har du inte lärt dig något under åren?

Ojojoj... att folk verkligen faller för sånt här.......
Men uppenbarligen är det så.... enkel logik ju... Finns det utbud, så finns det efterfrågan. (även om inte jag kan förstå det)

/Zap
Fick många liknande mail för ca 7-8 år sedan när jag använde Outlook Express. Nu kör jag med G-mail och den har hittills lyckats sortera bort allt dylikt skräp.

Är det något man skall vara orolig för dessa dagar så är det kortbedrägerier, typ de som SEB har råkat ut för de senaste dagarna.

Har ni kollat era konton nyligen???

EZ
God morgon , kan bara säga att dom mailen har flyttat in i olika communytis väldigt tråkigt men som sagt inget att bry sig om , men ska alltid anmälas till moderatorena ! så konton kan stoppas osv ..

Nä jag vågar inte kolla mitt konto på banken men måste gå och handla senare så det blir riktigt spännande att kolla om det finns några ören kvar eller om nån annan har kul för en annans pengar *suck* Blir faktiskt förvånad över hur enkelt det är att bryta sig in i data och få konto nr , det är nog bäst som det va en gång i tiden att personalen skötte allting manuellt enklare och hitta boven kan jag tänka mig

DET VA NOG BÄTTRE FÖRR eller ??

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem