Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Snusa efter nyår

Snusa efter nyår

Hjälp! vad gör man?

Kan man handla billigt på nätet!
Fast... allt snus tillverkas väl i Sverige, och får ta del av skattehöjningen... eller?

Någon som vet?

/Zap
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3

Zaphod:

Snus är väldigt billigt om du jämför med ciggaretter...

Men sök lite på typ "billigt snus" eller liknande på google..

Jag planerar att sluta Snusa!
Har gått och dragit på det nu i flera år.
Har varit rökare och slutade med det för 5-10 år sedan då jag gick över till snus.
Första åren var jag fortfarande "smygrökare"/feströkare men slutade helt för några år sedan.
Nu är mina barn 5 år gamla och snart börjar väl de intressera sig för att pröva på sådant själva?
Var själv 7-8 år när jag snodde mina första cigg av morsan och tjuvrökte för första gången med en kompis.
Ca 9-10 år gammal testade jag snus.
Har brukat nikotin dagligen på ett eller annat sätt sedan 11 års-åldern.
Nu vid 45 så ängslas man lite vid tanken på vad man har ställt till med i kroppen och när det ska visa sig.
Så för mig kommer en "pris"-höjning som en knuff i rätt riktning.
Även om jag inte gillar skattehöjningar.
Men som förälder gäller det att försöka vara en god förebild och vara försiktig och ganska restrektiv tobak och alkohål.
Egil:

Det där var nog bland det roligaste jag hört på senaste..

Det finns inga som helst bevis på att snus är skadligt än så länge om man bortser från läpp/tarm cancer och munhålecancer vilket jag ännu inte ens hört talas om i större utsträckning!
Annons
Bubben:

Vad var så roligt och var påstår jag att snus är skadligt?
Däremot är ditt inlägg lite lustigt.
Inget är ju farligt om man bortser från hälsoriskerna.

Hälsoriskerna är visserligen små jämfört med rökning men de finns.
Så om det roar dig så glömde du att bortse från cancer i bukspottskörteln vilket är den vanligaste cancerformen som snus orsakar.

Högre puls och blodtryck får man av att snusa men forskarna kan inte påvisa att man oftare insjuknar i hjärtinfakt om man snusar, men om man råkar ut för en hjärtinfarkt så är risken att dö 40% större för en snusare.

Men det viktigaste anledning till att jag tänker sluta är fortfarande att jag inte vill att mina barn ska börja bruka nikotin.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem