Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Playstation 2 ?

Playstation 2 ?

Hej ! , Jag har ett problem med mitt ps2 , det går bara att spela med ps1 spel på den! ps 2 spel funkar inte , den funkade helt normalt först , sen så funkade inte ps2 spelen längre , Någon som har en aning om vad som har hänt?
Någon PS kunnig kanske? Tack
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Är den chippad kanske? I så fall kan det vara olika knep för att starta de olika sorternas spel på den.
Okej Tack , men vad menas med att den är chippad ? :O
man monterar in ett chip i spelkonsolen so mgör att man kan spela brända cd-skivor.tex. om du kan ladda ner ps2 spel på datan o bränna till cd-skivor så slipper du köpa spel(men de är olagligt).gå in till console.se och kolla.
Annons
Det menas att det är en komponent extra insatt i konsollen för att det skall gå att spela hemmabrända spel. Om du har köpt spelet nytt i affär är det troligen inte "chippat". (om det är det så har de säkert sagt det). Om du köpt det begagnat är det ganska stor chans att det är chippat.

En följdfråga är alltså hur du har köpt ditt PS2?
Säljs många ps2 chippade i affärer
Huck: Jag vet, men som sagt inte utan att de säger till att den är chippad eftersom det kräver vissa rutiner för att få igång spelen.
Jag har köpt alla mina spel i affären , köpte mitt ps2 i en riktig affär.
Måste man köpa ett nytt PS2 maskin eller? ;<
Om den inte är chippad så är det ett konstigt fel tycker jag. Det är nog bäst att gå till affären där du köpte den och se om de vet vad som kan vara fel och om de kan laga den.
Väcker denna tråd till liv igen med hopp om att France skall meddela vad det var för fel? Har du varit iväg med din konsoll och fått hjälp?
Hej , Nej det har jag inte

Affären där den köptes ligger mycket långt bort

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem