Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Hur pålitliga är termometrar ?

Hur pålitliga är termometrar ?

Ja det är en fråga som hänger ihop me tråden fjärrvärme , nu fick jag låna en termometer av hyresvärden som ska vissa precis hur värmen är har fått låna den några dagar å han sa att jag skulle mätta på olika tider i olika rum , det jag blir väldigt fövånad över är att den vissar på dryga 21 grader , i sovrummet å ca 22 grader i vardagsrummet , mycket märkligt då man fortfarande fryser både fötterna å händerna är iskalla . Men känner den termometern av i fall det blåser in från fönstren ?? och som sagt hur pålitliga är såna ?? Det är en DTM - 20 Alnor termometer , nån som vet nåt om dom ??
Tack på förhand
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: «1 2

Tack Tozza det är precis så jag oxå upplever det konstigt att alla får dålig blodcirkulation när dom är hos oss å vi får väldigt bra cirkulation när vi är borta hos nån *S*

Jag tror oxå att det är en proffs termometer men det är kallt här så jag har svårt att tro på att det är 21 grader det måste helt enkelt vara så att den inte känner av att det blåser in , i går kväll när jag va ute på balkongen å lät dörren va öppen så vissade den på 21 iaf märkligt ! . Jag tror inte att vi får nån hjälp från hyresgästföreningen iom att det mötet som vi va på me dom å hyresvärden vissade klart å tydligt vilken sida dom ståg på " tyvärr" för sen dess så har alla grannar tysnat å ingen verkar villja fylla i den enkäten om innomhus miljö som har skickats till oss iaf så är det ingen som tänker va ärlig när dom ska fylla i den så vida dom inte får va annonyma " synd " för det finns många anndra viktiga frågor som behöver åtgärdas osv . Jag tackar iaf för vissat intresse från er

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem