Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Polis PerAsk

Polis PerAsk

Har i alla år undrat hur ni poliser tänker när ni på fritiden ser uppenbara
brister,Jag tänker nu på det aktuella ämnnet cykelbelysning.Om du ser någon som helt uppenbart "skiter" i allt vad lyse och reflexer heter.
Agerar du eller du neutral.Just vid denna årstid är det ju väldigt mörkt
och många syndare är ute.Det dräller faktiskt av dom i mitt samhälle
strax utanför Göteborg.

Vill nog påstå att dom utsätter sig för direktlivsfara.Samtidigt som
bilföraren som råkar köra på får ett helvete.(Egen erfarenhet)
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Skulle man som polis reagera på alla småbrott som att cykla utan lyse den här årstiden är man aldrig ledig. Alla vill väl vara lediga när man är ledig från arbetet.

Bengan
Det är som bengan säger. Det går inte att hela tiden bry sig, utan man får blunda för mycket. Däremot så kommer man inte ifrån att man ex i vissa fall får lov att agera, speciellt när man som jag bor på en liten ort.

Det här med cykellysen verkar vara en omöjlig situation. Som cyklist så struntar man i dessa regler, iaf till stor del.
Sjävl skulle jag aldrig våga cykla utan lyse.
Som bilist är man förbannad på dessa cyklister som är så svåra att se, och som du säger leiake, en bilförare blir ju alltid extra drabbad.
Jag ska göra ett tillägg.
Vid de tillfällen som mina grannar, eller grannars barn har betett sig på något sätt som tvingat mig att agera, så har det räckt med att jag har gått och pratat med vederbörande för att ändra på deras beteende och de har förstått och accepterat.
Som väl är så har det aldrig handlat om någon grövre brottslighet.
Annons
PerAsk:

Du som är POLIS kan väl alla lagar osv?

DÅ kan ju du hjälpa Daniel och Göcke i vad som gäller när det handlar om främlingsfientlighet, ärekränkning, och förtal m.m som MYCKET tidigare handlat om på IS innan det blev politikförbud!!!

Eller???

Tjock bok, den där med lagarna!



/Claes
Ja, det är den, men om det står nåt om falska nick/användarnamn vet jag inte men jag tror det går under bedrägeri!?
Kan nog inte alla lagar, och jag är inte beredd att gå i polymik på det här forumet ang det som Bubben vill.
Om du så gärna vill diskutera politik, så kan du väl växla forum, eftersom det finns den möjligheten i andra forum. Då kan du lufta dina politiska åsikter där, och sedan är du välkommen hit i andra ärenden
Perask:

Nee..det var inte det jag syftade på,

utan att DU skulle hjälpa Daniel och Göcke vad gäller lagar och regler...men jag börjar UNDRA om du är POLIS eller inte ?



PS: jag kommer INTE byta forum!
Bubben, det är väl inte så att du förväxlar yrkesgrupperna polis och jurist ?
Du kan väl inte begära att en polis skall kunna alla lagar.
/B
Bosse:

Johodå!!!

Jag räknar KALLT med att polisen KAN grundläggande regler vad gäller främlingsfientlighet, åsiktsfrihet, uttyrcksfrihet, ärekränkning, förtal m.m

Det tillhör ju GRUNDLAGARNA!!!


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem