Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Oroande nyhet eller skitsnack?

Oroande nyhet eller skitsnack?

En kamrat till mig berättade idag en intressant nyhet som jag inte hört tidigare. Golfströmmen har enligt vissa (ganska avancerade) uppgiftslämnare stått stilla i ca 10 dagar.

Händelsen skulle ha skett för ca 3 veckor sedan. Myndigheter/regeringar har tydligen tystat ner den här nyheten för att slippa panik bland medborgarna.

Om detta skulle stämma så kan vi inte längre tvivla på globala förändringar i vår atmosfär och en åtföljande istid. Några kommentarer?

EZ
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Bubben !

Sanningen finns därute.!!
Detta uttalande är för mig kryptiskt!

Du menar kanske att vi skulle ut och simma och se hur stark strömmen är.
Personligen känner jag mig som att jag bryr mig inte om den stannar av
eller inte.

Har i många år haft planer att flytta till Spanien.Nu i livets sista år kanske
det blir av.Internet är ju globalt,så ni som sitter i Arjeplog och fryser kan
jag ju hålla kontakten med ändå.He,he

Ni som känner er oroade.Glöm det.Det tar 1000 år.
ElectricZombie ja golfströmmen kommer stanna eller vända det är ett faktum. men skulle dne ha gort det finns det inget som skulle dragit igång den igen på bara en dag.

Sedan kan det ha varit en kurs i knyppling det gör inte saken mer trolig. Du har inge bevis ,det finns inga bevis nånstans för att den skulle stannat inte ens en antydan till bevis eller artiklar om det. Så att den skulle stannat är lika troligt som att bigfoot bor under min säng (har bara pälsängrar där). Kom med bevis eller artiklar. Jag sökte på det här på google och det jag hitta var bud på 10min, 3dagar och 10 dagar och sedan om det var år 2000, 2004 eller 2006 det viste ingen riktigt men alla sa att det hade hänt för någon vecka sedan och endå var artiklarna skrivan olika år men runt november. Så det kanske är så att för att vi ska få vinter här i norr så stänger regeringen av golfströmen runt jul varje år så det blir kallare.

Tror din kompis är väldigt lättlurad eller har missuppfattat någon grovt.
Det är nog ingen större hemlighet, det stod om det på både Aftonbladets och Expressens hemsidor härom veckan..
Annons
pellefant ja vad bra men få se artiklarna då! jag letar ju men hittar inget, ghaaa vad svårt det ska va att få folk att pasta lite länkar.
Jag visste inte att man kan kolla artiklar bakåt i tiden,hur gör man det?
man kan ju söka så här kanske
skriv
golfströmmen :aftonbladet
i sökfältet på google
vem hittar artikeln först om den fanns
http://expressen.se/index.jsp?d=405&a=732500
När istiden har anlänt befinner vi oss nog på ett betydligt varmare ställe
http://expressen.se/index.jsp?a=732500
är tydligen den artikel i sverige som satte igång allt snurret.
Och det står ingenstans i artikeln att golfströmmen har stannat!
Det står att en bit med kallvatten sluta fungera men inte att den stanna!
Eftersom resten av den biten av strömmen fungera som den skulle så kan den biten ovanför ej ha stannat.

Och då är frågan hur kan så många av er ha läst att det bara var för några veckor sedan den stanna när den här artikeln handlar om 2004?
Snälla nån lite källkritik måste ni väl endå ha om det står hos expressen och aftonbladet eller för den delen på internet.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem